پیش بینی بازارها 23 آبان 1400

تکانه ها در بازار خودرو /رکورد سنگین در بازار مسکن

کدخبر: ۴۵۴۳۲۷
اقتصادنیوز: بازار خودرو روز شنبه در حالی با افزایش قیمت روبه رو شد که ممکن است در روزهای بعد تحرکات مثبت دنبال شود.
تکانه ها در بازار خودرو /رکورد سنگین در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز در سطح 28.700 تومان و سکه هم در سطح 12.7 میلیون تومان قرار گرفت. با وجود گمانه زنی ها و اخبار رسمی مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، بازار همچنان با فشار سمت تقاضا روبه روست و قیمت ها مسیر افزایشی را پی می گیرد.

دلار کانال 29 هزارتومان را هم نزدیک می بیند اما تا محدوده 32 تا 33 هزار تومان برای دلار تا پایان امسال هم پیش بینی شده است. به نظر می رسد معاملات یکشنبه و روزهای بعد با تحرکات ادامه دار دنبال شود.

بازار سهام: دو سناریو برای شاخص

شاخص کل بورس اگرچه روز ابتدای هفته منفی ثبت شد اما در روز یکشنبه چالشی بورس، شاخص در دو سناریو قابل برنامه ریزی است؛ در صورت تداوم تردید خریداران در سمت تقاضا، احتمالا دوباره فشارها در سمت عرضه بازار را منفی آغاز می کند و در صورت عدم تمایل خریداران این روند تا پایان معاملات حفظ می شود.

اهرم های رشدی بازار سهام همچون رشد پلکانی قیمت دلار و تغییرات مثبت کامودیتی ها همسو با سیگنال های مثبت وزیر صمت درباره احتمال مشروط افزایش قیمت خودروسازان میتواند سناریوی رشدی شاخص کل بورس را هم متصور شود.

بازار خودرو: دو عامل افزایشی

در بازار خودرو بازار در روز شنبه با تحرکات مثبت دنبال شد. قیمت ها شیب افزایشی به خود گرفت؛ با افزایش پلکانی قیمت دلار و مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودروسازان شرایط رشد قیمت ها مهیا شد.

به نظر می رسد تحرکات بازار خودرو در روز یکشنبه کمتر شود، هر چند که با افزایش ادامه دار قیمت دلار، سیگنال افزایشی قیمت خودرو نیز دنبال میشود.

بازار مسکن: افزایش 500 درصدی قیمت مسکن در 5 سال

در بازار مسکن، فعلا خبری نیست و بازار در شرایط رکودی به سر می برد. مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در آماری رسمی گفته است: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.

بازار ارز دیجیتال: خبر جدید درباره بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین با مسیر کاهشی در روز جمعه به پایان رسید. در تازه ترین خبر اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ماه مارس درخواست مدیر دارایی VanEck Investments برای ارائه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در این کشور را بررسی کرده و در نهایت با این طرح موافقت نکرد.

  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید