قیمت سکه طی یک هفته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. با توجه به چنین افزایش پیوسته ای، برخی از فعالان انتظار دارند که معامله گران بازار در هفته جاری اقدام به سودگیری از خریدهای ‍پیشین کنند. حتی ممکن است بخشی از معامله گران برای اولین بار در یک هفته گذشته اقدام به فروش سکه کنند و منتظر خرید در سطوح قیمتی پایین تر باقی بمانند. دو نشانه وجود دارد که احتمال فشار فروش در ابتدای روز جاری را برجسته می کند. اولین نشانه نزول بهای سکه در معاملات پشت خطی بود و دومین نشانه، عدم شکست مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی.

دلار و سکه پشت خطی

قیمت سکه که در ابتدای هفته جاری تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش روی کرده بود، دیشب در بازار پشت خطی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. افت سکه در بازار پشت خطی انتظارات نزولی را کمی در بازار تقویت کرد. در کنار این، تحلیل گران فنی عنوان می کنند که فلز گران بهای داخلی برای ورود به فاز جدید افزایشی نیاز دارد که از مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند. روز شنبه معامله گران در نزدیکی محدوده یاد شده چندان خریدار نبودند و این موضوع، احتمال اصلاح قیمت فلز گران بهای داخلی را برجسته کرد.

قیمت سکه امامی تنها در صورتی در روز جاری می تواند در مسیر افزایشی قرار بگیرد که قیمت دلار در بازار داخلی به نوسان بالای خط ۲۸  هزار و ۳۰۰ تومان ادامه دهد. این در حالی است که حداقل دیشب گرایش به خریدهای قابل توجه در بازار ارز زیاد نبود.

دلار و سکه پشت خطی