شبکه‌های آب و برق مناطق زلزله زده پایدار است

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان زلزله ۶.۴ ریشتری جنوب ایران را ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین اعلام کرد. این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت، هرمزگان، ۲۰ کیلومتری سوزا، هرمزگان و ۲۷ کیلومتری درگهان، هرمزگان احساس شده است.

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در رابطه با این زلزله به ایسنا گفت:  شبکه گاز طبیعی در مناطق زلزله‌زده استان‌ هرمزگان پایدار است و خوشبختانه طرح‌های صنعت گاز و ابنیه و تأسیسات گازی در این استان‌ آسیب ندیدند و جریان گاز در شهرهای زلزله‌زده پایدار است.

به گفته وی تیم بحران در منطقه تشکیل شده است و اگر مشکلی پیش آمد در سریع ترین زمان برطرف خواهد شد.

سید اعتضاد مقیمی، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو نیز در خصوص وضعیت شبکه‌های آب و برق در استان هرمزگان به ایسنا گفت: شرایط نسبتا پایدار است و تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو از لحظه وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده این استان حضور یافته‌اند و مشغول فعالیت هستند و مشکل جدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه  این زلزله که در استان هرمزگان رخ داده منجر به خروج از مدار پنج پست برق شده که اکنون هر پنج پست برق‌دار شده اند، اظهار کرد: با وارد مدار شدن فیدرهای فشارمتوسط قطع شده مشکل به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در منطقه حضور داشته و مشغول رفع مشکل قطعی برق هستند و تنها در برخی مناق به طور محدود شاهد خاموشی هستیم که آن ها نیز در حال برطرف شدند هستند.

وی درباره وضعیت شبکه آب در استان هرمزگان نیز گفت: شرایط تامین آب پایدار است و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد.

شرکت توانیر نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: "به اطلاع هموطنان گرامی در استان هرمزگان و مناطق اطراف می رساند با توجه به وقوع زمین لرزه ای به بزرگی  ۶.۴ ریشتر در این استان و احتمال ریزش آوار روی شبکه های برق یا شکستگی پایه های روشنایی، احتمال برق گرفتگی در صورت نزدیک شدن به این شبکه ها وجود دارد. از این رو از عموم مردم عزیز خواهشمند است در این شرایط از تجمع زیر شبکه یا در کنار پایه های برق خودداری کنند.

خاطرنشان می سازد در حال حاضر تمام نیروهای عملیاتی برق در استان هرمزگان و استان های معین در حال آماده باش هستند و ارزیابی خسارات بلافاصله پس از زمین لرزه آغاز شده است  که تعدادی از پست های فشار قوی و خطوط برق از مدار خارج شدند که با اقدامات انجام شده پست های فشار قوی مجددا برقدار شدند  و بیش از ۵۰ درصد از خطوط ۲۰ کیلولت نیز برقدار شد و به تدریج با حصول اطمینان از ایمنی مردم، سایرخطوط نیز برقدار خواهد شد."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.