اسرائیل به مردم هشدار داد/ به ترکیه سفر نکنید

 شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقر "فرماندهی مبارزه با تروریسم" در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اسرائیلی‌ها هشدار داد که به ترکیه سفر نکنند و کسانی که در این کشور هستند به سرعت ترکیه را ترک کنند و از سفر به مراکز توریستی شلوغ خودداری کنند.

این هشدار در سایه افزایش تهدید خطرات حملات تروریستی و به دنبال بازداشت زوج اسرائیلی از سوی نیروهای امنیتی ترکیه صادر شده است.

در این گزارش آمده است: سرنوشت این زوج اسرائیلی که در استانبول بازداشت شده و بعد از گرفتن عکس کاخ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به جاسوسی متهم شده‌اند، به واسطه تماس‌های محرمانه با طرف‌های امنیتی مشخص خواهد شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این تماس‌ها مشخص خواهد کرد که آیا بازداشت این دو زوج اسرائیلی در راستای یک واقعیت عینی است که اردوغان می‌خواهد از طریق آن پیام‌هایی را برای اسرائیل ارسال کند یا واقعیتی است که تبعات قانونی برای بازداشت شدگان و روابط اسرائیل و ترکیه دارد.

این شبکه به نقل از منابع اعلام کرد، ۴۸ ساعت آتی برای اسرائیل سرنوشت ساز خواهد بود. از یک طرف مسئولان اسرائیلی بعید می‌دانند مقامات ترکیه بازداشت زوج اسرائیلی را تمدید کنند. از سوی دیگر سکوت اردوغان و عدم اظهارنظر درباره این مسئله برای دادن پیام‌هایی به اسرائیل موجب ناخرسندی تل‌آویو می‌شود

در این گزارش آمده است: اقدامات اسرائیل در این مرحله سنجیده است. اسرائیل در صدور هشدارهایی برای عدم سفر به ترکیه صبر می‌کند و اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل نیز در برقراری تماس تلفنی با اردوغان عجله نمی‌کند.

این شبکه به نقل از یک مسئول عالیرتبه اعلام کرد: ما همچنان برای اطلاع یافتن از موضوع تلاش می‌کنیم. ما در زمان کنونی به جواب واضحی دست نیافته‌ایم. طرف اسرائیلی طی جلساتی برای ارزیابی اوضاع واکنش‌های احتمالی به ترکیه و ابزارهایی که در صورت تبدیل این پرونده به یک پرونده سیاسی از آن در روابطش با اردوغان استفاده خواهد کرد، مشخص کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، پیش بینی‌ها در اسرائیل اشاره به این مسئله دارد که ۴۸ یا ۷۲ ساعت آتی برای حل بحران قبل از تبدیل شدن به بحران دیپلماتیک سرنوشت ساز خواهد بود.

این روزنامه نوشت، رژیم صهیونیستی از طریق چند کانال با ترکیه‌ای‌ها در ارتباط است. به موساد دستور داده شده تا با همتایانش در دستگاه اطلاعات ترکیه تماس بگیرد و برای آن‌ها توضیح دهد که اشتباه کرده‌اند و این زوج اسرائیلی بی گناه هستند و جاسوس نیستند.

به گفته این روزنامه ایال حولاتا، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با رئیس شورای امنیت ملی ترکیه برای حل این پرونده تماس گرفته است.

همچنین یک مسئول سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه با مسئولان ارشد وزارت خارجه ترکیه برای توضیح این مسئله تماس برقرار کرده است. وزارت خارجه این رژیم نیز تیمی را با ریاست مدیر کل وزارتخانه تشکیل داده است. طرف ترکیه‌ای تا به این لحظه درخواست اسرائیل برای دیدار با زوج بازداشت شده را رد کرده است.

روزنامه هاآرتص نوشت، یکی از پیش بینی‌های اصلی در رژیم صهیونیستی این است که شک و تردیدها درباره اسرائیل به دنبال بازداشت ۱۵ تن در ترکیه که گفته شده مزدور موساد بوده‌اند و در طول پنج سال در باندهای مختلف کار کرده‌اند افزایش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.