دستورات معاون اول رئیسی درباره مناطق زلزله‌زده

 محمد مخبر در جلسه ستاد مدیریت بحران هرمزگان پس از ارائه گزارش مسئولان از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: روستاهایی که مشکل آب و برق دارند تا آخر وقت مشکل‌شان حل شود.

‌معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از پل‌ها از بین رفته که به سرعت باید ساخته شوند تا مشکلی برای تردد وجود نداشته باشد، افزود: نوسازی مدارس با کمک بنیاد برکت انجام شود.

‌‌مخبر با بیان اینکه  وسایل خانه‌هایی که آسیب دیده و از بین رفته را حتما تامین خواهیم کرد، تصریح کرد: ساخت و تعمیر مسکن با همان فرمول بنیاد مسکن پیش از سرمای زمستان عملیاتی شود و دام کسانی که از دست رفته است، جبران می‌شود.

‌وی از بسیج دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان خبر داد و ادامه داد: ‌‌اگر جایی مشکل کمبود چادر وجود دارد به سرعت حل شود و در ‌‌بیمارستان مجروح آنچنانی نداشتیم، اما تدارک خوبی دیده شده بود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ‌بحث تغذیه افرادی که خانه شان آسیب دیده و امکان پخت و پز ندارند، به فوریت در ۲۴ ساعت آینده حل شود.

مخبر ‌ضمن تقدیر از استاندار، مدیران استانی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی پس از وقوع زلزله در ‌‌جمع مردم اضافه کرد: ‌جلسه‌ای در روزهای آینده ‌با موضوع زلزله هرمزگان در تهران برگزار می‌شود و هرچند  کارها به خوبی پیش رفته ‌و حضور مسئولان‌ دل مردم را گرم کرد، اما از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم ‌تغذیه مردم را جدی بگیرید و خواهش دارم که امکان پخت و پز را فراهم و غذای گرم به مردم بدهید.

وی از ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان خواست چند سوله در بندرعباس و مناطق بحرانی راه‌اندازی کند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برخی روستاها روی گسل قرار دارند و ضرورت دارد پایگاه امدادی راه‌اندازی و تقویت شود و همین طور پایگاه راهداری نیاز داریم‌،  ادامه داد: باید مشکل کمبود تخت بیمارستانی را ‌سریعا رفع کنیم و همین جا از آقای وزیر بهداشت می‌خواهم که فکری اساسی به حال هرمزگان شود تا به متوسط کشوری برسد.

مخبر با بیان اینکه مردم تا حد امکان به منازل تخریبی نروند و قطعا با عزم جدی مشکلات را برطرف می‌کنیم، تصریح کرد:‌ دولت در صحنه خواهد بود و ما کنار مردم هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.