باقری: انتخاب فیاضی توهین به معلمان است

حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 25 آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش و در مخالفت با آن اظهار داشت: من و خانواده‌ام 20 سال است که با رئیسی آشنا هستیم و او را می‌شناسیم و با او رفت و آمد داریم. او را فرادی انقلابی و جهادی می‌دانم و در برهه فعلی انقلاب او می‌تواند بهترین رئیس جمهور باشد، ضمن اینکه رئیسی بارها با نخبگان و متخصصان نشست‌های متعددی برای رفع مشکلات کشور داشته است.

وی افزود: من نه اصوگلرای تند هستم و نه اصلاح طلب تند، بلکه فردی مستقل هستم، ضمن اینکه معتقدم باندبازی‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی پدر مملکت را درآورده است و باید طبق نظر مقام معظم رهبری اصولگرای اصلاح طلب باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان طور که رئیسی در مجلس اعلام کردند که برای معرفی آقای فیاضی به عنوان گزینه پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به حجت شرعی رسیده‌اند، نمایندگان مجلس هم باید برای رأی به وزیر آموزش و پرورش به حجت برسند.

باقری گفت: یک میلیون نفر در آموزش و پرورش معلم با مدارک دکتری و کارشناسی ارشد و... داریم؛  رئیسی آیا در بین این یک میلیون نفر فردی قوی و دارای تحصیلات تکمیلی پیدا نکردند که به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی افزود: رئیسی فرمودند که 20 گزینه برای آموزش و پرورش وجود داشته است در حالی که این وزارتخانه پیش از این و در طول 40 سال اخیر مدیرپرور بوده و خیلی از مدیران آن به سایر وزارتخانه‌ها رفته‌اند، چرا بعد از 40 سال نمی‌توانیم یک نفر را برای وزارت آموزش و پرورش بگماریم؛ بین 290 نماینده مجلس تعداد زیادی معلم هستند که می‌توانند سکاندار وزارت آموزش و پرورش باشند.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: آقای فیاضی هم حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده و تحقیق کردم و متوجه شدم حتی یک روز هم مدیرکل نبوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: انتخاب آقای فیاضی به عنوان وزیر توهین به آموزش و پرورش و معلمان است. چرا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یک معلم باکرامت را پیدا نکردید که او بتواند به عنوان وزیر کرامت معلمان را حفظ کند.

وی افزود: در آموزش و پرورش مشکل برنامه نداریم زیرا سند تحول بنیادین بهترین برنامه و راهگشای مشکلات است در حالی که آقای فیاضی بدون برنامه بوده و حتی یک روز کار اجرایی انجام نداده است.

باقری گفت: توسعه همه جانبه کشور فقط توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، ولی با انتخاب فیاضی تحولی کهرئیسی مدنظررشان است محقق نمی‌شود زیرا او در هیچ کجا تحولی ایجاد نکرده و در هیچ اداره کلی هم نبوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس به این نتیجه رسید که آقای فیاضی به درد آموزش و پرورش نمی‌خورد و آنها به این حجت رسیدند و گزارشی را به صحن ارائه کردند. ضمن اینکه برای نمایندگان مجلس هم گزارش کمیسیون آموزش حجت شرعی محسوب می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور یک هفته فرصت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند و این که می‌گویند این وزارتخانه 3 ماه معطل می‌ماند اشتباه است.

باقری در پایان از نمایندگان مجلس خواست به احترام معلمان به آقای فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی ندهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.