وحیدی در مخالفت با فیاضی: از جنس آموزش و پرورش نیست

 در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: اظهارات من مخالفت با رئیسی‌جمهور و دولت نیست. ما با افتخار پشت سر رئیس‌جمهور انقلابی و ولایی ایستاده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین، زیربنایی‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه نظام است. وزیر آموزش و پرورش نیز مهمترین وزیری است که می‌تواند تحولی زیربنایی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس به عنوان مهمترین عنصر قانونگذاری همراه باشد، گفت: برخی در لابی‌ و پارک‌ها با وعده مدیریتی، وزیر انتخاب می‌کنند.

وحیدی تصریح کرد: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر مخالفت با وزیر پیشنهادی با نگاه دقیق و مبتنی بر استعلامات تدوین شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید از جنس این وزارتخانه باشد؛ در فضای مجازی و رسانه‌ای ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده که فیاضی باید به آنها در صحن مجلس پاسخ دهد.

وحیدی خطاب به وزرایی که در صحن مجلس حضور دارند، گفت: برای رأی گرفتن یک نفر، همه وزرا می‌آیند و از فردا نمایندگان کسی را پیدا نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مدیران آموزش و پرورش در استان‌ها با فشار انتخاب می‌شوند؛ نقشه جامع علمی کشور و سند تحول از جمله مهم‌ترین اسناد برای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.