اثر شگفت انگیز این گیاه در درمان گلودرد+ روش مصرف زنجبیل

هلث آنلاین، زنجبیل دارای طعمی تند و ویژه است که از آن برای خوش طعم کردن غذا‌های مختلف و درمان و التیام بیماری‌ها استفاده می‌شود. یکی از مشهورترین خواص دارویی زنجبیل، استفاده از این گیاه برای درمان گلودرد است.

زنجبیل دارای ترکیبات بایواکتیو یا زیست فعال است. ترکیبات زیست فعال مواد خاصی هستند که در برخی مواد غذایی یافت می‌شود و برای سلامت انسان مفید هستند. مطالعات نشان داده است این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله گلودرد مفید باشد.

دانشمندان می‌گویند زنجبیل دارای خواص آنتی باکتریایی است که می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک کرده و باعث بهبود گلودرد شود. یک مطالعه نشان داده است مصرف این گیاه به طور موثری باعث جلوگیری از فعالیت باکتری‌های استرپتوکوک می‌شود. این باکتری‌ها از جمله اصلی‌ترین عوامل بیماری زا در دهان و گلو محسوب می‌شوند.

فراتر از موارد ذکر شده، زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان باعث حفاظت از سلول‌ها و التیام بیماری‌ها می‌شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل بهتر است از نوع تازه آن استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است زنجبیل تازه سطح آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به زنجیل خشک شده دارد.

محققان می‌گویند مصرف زنجبیل روند التیام گلودرد را تسریع می‌کند. دلیل این امر این است که این گیاه دارای ترکیباتی است که باعث ارتقای سطح سیستم ایمنی بدن می‌شود. بسیاری از گلودرد‌های ناشی از عوامل بیماری زای ویروسی هستند. این عوامل بیماری زا باعث بروز سرماخوردگی، آنفلوآنزا، و مونونوکلئوز می‌شوند.

مطالعات در محیط آزمایشگاهی نشان داده است زنجبیل باعث تحریک سیستم ایمنی بدن برای نابود ویروس‌ها می‌شود. این موضوع تایید کننده آن است که این گیاه می‌تواند خطر ابتلا به گلودرد را کاهش داده و به از بین بردن سریع‌تر علائم بیماری کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل را می‌توانید به صورت تازه و یا خشک شده استفاده کنید. زنجبیل تازه را می‌توانید تکه تکه کرده و در دهان بگذارید. زنجبیل را بجوید تا حسابی خرد شده و عصاره آن در دهان شما خارج شود. در این مرحله می‌توانید آن را ببلعید و یا اینکه پس از مکیدن عصاره آن، تفاله را از دهان خارج کنید.

برای درمان گلودرد جویدن زنجبیل ۳ بار در طول روز توصیه می‌شود. با این حال، می‌توانید این گیاه را به روش‌های دیگر نیز مصرف کنید. افزودن زنجبیل خشک شده به چای و یا دم کردن زنجبیل می‌تواند راهکار‌های دیگری برای بهره مندی از این گیاه باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.