رژیم لاغری رایج‌شده که بسیار خطرناک است

دکتر ژاروفسکایا متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای اعلام کرد که رژیم لاغری بر اساس گرسنگی متناوب یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن در بین روس‌هاست. وی هشدار داد با این حال، چنین سیستم غذایی برای همه مناسب نیست و می‌تواند خطرناک باشد.

برای خلاص شدن از شر اضافه‌وزن به این روش جدید، باید رژیم غذایی خاصی را به‌شدت رعایت کنید. روز به دو قسمت تقسیم می‌شود، مثلاً شانزده و هشت ساعت. فرد می‌تواند هشت ساعت غذا بخورد و بعد از آن باید شانزده ساعت از غذا خوردن خودداری کند. دکتر گفت رژیم ۱۶/۸ بسیار محبوب است، اما خود رژیم جدید فقط برای تعداد کمی از افراد مناسب است.

در ادامه این مقاله آمده است: افرادی هستند که از نظر ژنتیکی می‌توانند به‌ندرت غذا بخورند، این روش تغذیه لاغری برای آنها مناسب است، اما این افراد فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد از ساکنان زمین را شامل می‌شود. همچنین یک مطالعه وجود دارد که رژیم لاغری بر اساس گرسنگی متناوب، زمانی که انسولین بالا و اختلال ایجاد می‌شود، خوب عمل می‌کند.

به گفته این متخصص تغذیه، برای اکثر افراد پرهیز طولانی‌مدت از غذا مضر است. چنین سیستم تغذیه‌ای می‌تواند منجر به بیماری‌های کیسه صفرا و سایر اندام‌های حفره شکمی شود.

ژاروفسکایا تصریح کرد: به عنوان یک پزشک، رژیم لاغری بر اساس گرسنگی متناوب را توصیه نمی‌کنم، زیرا بر لوزالمعده، کبد و کیسه صفرا تأثیر می‌گذارد.

او گفت که این رژیم موثرترین راه برای کاهش وزن نیست.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: بسیار نادر است که فرد با چنین رژیمی وزن کم کند، قاعدتا زمانی که فرد برای مدت طولانی غذا نمی‌خورد، پرخوری می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.