خبر مدیرعامل سازمان بنادر از رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی در مقایسه با سال قبل خبر داد.

علی‌اکبر صفایی که برای بازدید از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری و همچنین بررسی روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به استان خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به موازات رشد سرمایه‌گذاری در بنادر کشور به ویژه بندر امام خمینی(ره)، سازمان بنادر نیز در ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم موفق عمل کرده است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی، برای ایجاد شرایط مناسب و فراهم‌ کردن زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت مطلوب سرمایه‌گذاران، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۱۲ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندرامام تخلیه و بارگیری شده است.

صفایی بیان کرد: در حال حاضر نیز بیش از ۱۰  فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در حال تخلیه است و تعداد زیادی نیز در لنگرگاه، منتظر انجام امور بانکی هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی در مقایسه با سال قبل خبر داد و اظهار کرد: انباشت کالاهای اساسی در بنادر، اطمینان خاطری را برای کشور ایجاد کرده و حاکی از این است که در بخش ورود و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی از روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۲هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام امضا شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.