هشدار وزیرخارجه در آفریقا نسبت به افول دموکراسی

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا اولین سفر رسمی خود به آفریقا را امروز (چهارشنبه) در کنیا با هدف "حفظ دموکراسی" و ترمیم مسائل سیاسی و قومی در برخی جوامع آغاز کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به دنبال افزایش و بهبود تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای حل درگیری‌های موجود در اتیوپی و سودان و مقابله با شورش‌های فزاینده در سایر نقاط آفریقا است و سفر او به سه کشور کنیا، نیجریه و سنگال با این هدف دنبال می‌شود.

بلینکن، قبل از دیدار با اوهورو کنیاتا، رئیس جمهوری کنیا و سایر مقامات ارشد کنیا، با رهبران مدنی درخصوص اهمیت مقابله با "افول دموکراسی" از جمله چالش‌هایی که در آمریکا نشان می‌دهد "چقدر دموکراسی ما می‌تواند شکننده باشد"، گفت‌وگو کرد.

آنتونی بلینکن در یکی از هتل‌های شهر نایروبی خطاب به فعالان حقوق بشر و کارگران و حامیان ضد فساد گفت: این زمان مهمی برای ماست. ما در سراسر جهان و در دهه‌های اخیر شاهد افول دموکراسی بوده‌ایم.

بلینکن با اشاره به انتخابات اوت ۲۰۲۲ کنیا افزود: حتی دموکراسی‌هایی مثل کنیا چنین فشارهایی را به خصوص در زمان انتخابات تجربه می‌کنند.

وی افزود که مبارزه با اطلاعات نادرست، خشونت سیاسی، تهدید رای‌دهندگان و فساد از عوامل مهمی برای جلوگیری از افول دموکراسی است.

سفرها و فعالیت‌های اخیر دولت آمریکا، از جمله سفر ماه اوت به اتیوپی توسط سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی، سفرهای متعدد به آدیس‌ آبابا و نایروبی توسط جف فلتمن، نماینده ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در شاخ آفریقا و سفر اخیر به سودان توسط بلینکن، موجب پیشرفت اندکی در آفریقا شده‌ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.