معاملات امروز در بازار رمزارزها چگونه گذشت؟

بازار رمزارزها از روز گذشته روند نزولی شدیدی را آغاز کرد و این روند تا امروز نیز تداوم داشت. تحلیلگران بازار یکی از دلایل افت شدید بازار ارزهای دیجیتال را متاثر از به تصویب رسیدن لایحه یک تریلیون دلاری زیرساختی بایدن می دانند که  بخش بزرگی از منابع مالی آن از طریق مالیات روی ارزهای دیجیتالی تامین می شود و سختگیری زیادی نسبت به رمزارزها اعمال می‌کند .بر اساس این لایحه تراکنش‌های بالای ۱۰ هزار دلار باید به سرویس درآمد داخلی گزارش داده شود.

علاوه بر این حزب کمونیست چین نیز به بهانه مسائل زیست محیطی اعلام کرد سرکوب استخراج کنندگان بزرگ رمزارزها در این کشور را تشدید خواهد کرد که این خبر نیز به نوبه خود بر افت بازار اثرگذار بود.

هفته گذشته بیت کوین موفق به ثبت رکورد در کانال ۶۹ هزار دلاری شد ، اما این روند صعودی تداوم نداشت و برای مدت کوتاهی به کانال ۶۵ هزار دلاری عقب نشینی کرد. روز دوشنبه نیز بیت کوین به کانال ۶۶ هزار دلار جهش کرد اما به یکباره بیش از ۶ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد وبه مرز ۶۰ هزار دلار سقوط کرد. امروز بیت کوین به کانال ۵۸ هم سقوط کرد اما پس از آن خود را بازیابی کرد و به کانال ۶۰ هزار دلار بازگشت. 

 

قیمت بیت کوین در این لحظه (۱۷:۴۵  به وقت ایران) به ۶۰ هزار و ۱۷۳ دلار رسیده است. بیت کوین در بازه زمانی یک هفته  افت ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است. ارزش بازار  بیت کوین امروز به ۱.۱۳ تریلیون دلار رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «شوک بزرگ بایدن به بازار ارزهای دیجیتال»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.