درخواست امام جمعه تهران از تیم مذاکره کننده برجام

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه این هفته تهران طی سخنانی در خطبه اول نماز اظهار داشت: یکی از برجسته ترین ویژگی‌های جامعه انقلاب مواسات است. این اکسیر اعظم در روابط بین مومنین به ابن معنا است که آحاد مونین موظف هستند با همه امکاناتی که در اختیار دارند در موارد  نیاز یکدیگر را یاری کنند. مواسات بین دو ویژگی قرار گرفته است از یک سو وظایف واجب فقهی مالی است که بر دوش مومنین است از طرف دیگر وظایفی اجتماعی است که بر دوش مومنین است.

وی افزود: اگر انسان مومن می‌خواهد به خدای متعال تقرب پیدا کند هیچ چیز به اندازه مواسات در این بین موثر نیست. مواسات سبب الفت قلبی مومنین با یکدیگر شده و عطر محبت و دوستی را بین مومنین پراکنده می‌کند. مواسات در واقع یکی از جلوه های روشن حیات طیبه جامعه اسلامی است که محیط زیست آنها را به بهشت نزدیک می‌کند.

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: با مواسات هیچ انسان مومنی احساس تنهایی نمی کند که اگر مشکلی برای او پیش آمد دیگران با او مواسات می‌کنند. مواسات از مصادیق قیام عمومی به عدالت است. وقتی مومنین برای پر کردن خلاهای اجتماعی قیام کنند فرصتی برای ایجاد اختلافات طبقاتی باقی نمی‌ماند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: بهترین راه برای نزدیک شدن به عصر ظهور مواسات است و هرچه دلهای مومنین به هم نزدیک تر باشد در واقع یک دعوت عملی از امام عصر محسوب می‌شود و این راهی است که خود حضرت در نامه به شیخ مفید به ما معرفی کردند. در شرایط امور جامعه ما هم نیاز به انجام رزمایش مواسات است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هیچ وقت جامعه مومنین نباید دست از مواسات بردارند و هم باید به میدان مواسات بیایند و سهمی در این زمینه داشته باشند.

خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: از همه بسیجیان عزیز و بخصوص شهدای بسیج تجلیل و تکریم می‌کنیم و تلاش‌های مسئولان بسیج را ارج می نهیم.

وی افزود: در پایم امام برای تشکیل بسیج دانشجویی، حضرت امام بسیج را ترجمان اسلام ناب محمدی(ص) معرفی می‌کنند که ریشه در همه حرکات های انبیا و اولیا دارد. در تفکر امام بسیج موجب دور شدن چشم طمع دشمنان از کشور شده و در نگاه رهبر انقلاب هم بسیج فراتر از یک نهاد، یک تفکر است و این تفکر بسیجی است که وقتی در هر محیطی پراکنده بشود آن محیط را پر از گلهای ارزشهای الهی قرار می‌دهد. تفکر بسیجی شخص و زمان و مکان و مرز نمی شناسد و طیف‌ها و زمانها را شامل می‌شود.

حاج علی اکبری تصریح کرد: تفکر بسیجی مرز ندارد و جهان شمول است. وقتی نام شهدای ما برده می شود در کنار آنها نام شهدای کشورهای دیگر و جبهه مقاومت  برده می شود که نام همه آنها ذیل تفکر بسیجی شناخته می شوند و در صد بسیجیان زمان ما هم امام خمینی و امام خامنه‌ای عزیز ما قرار دارد.

خطیب جمعه این هفته تهران ادامه داد: در این نگاه بسیج یک حرکت احساسی نیست و دارای یک اندیشه فرازمند و یک منظومه فکری استوار است.منظومه فکری بسیج از قرآن نشات گرفته و بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد معجزه می‌کند. عرصه‌های مختلف فرهنگی  و هنری و همه  عرصه‌های زندگی مومنین میدان تفکر بسیجی است و هر جا این اندیشه وارد شود آنجا فضای دیگری پیدا می کند.

وی گفت: عمل آتش به اختیار که کار تمیز و قانونی و با عبور از ساختارهای پوسیده اداری است محصول همین تفکر است. این تفکر وقتی در عرصه مدیریت وارد می شود مبتنی بر عقلانیت و معنویت معجزه می کند. امروز عطر تفکر بسیجی در کشور بیشتر احساس می شود و شما یک دولت مردمی را شاهد هستید که در شرایط سختی کار را تحویل گرفت و در تلاش وکار متراکم و خستگی نا پذیر و روحیه هم افزایی با سایر قوا و جدیت در تحقق منویات رهبر انقلاب است. در همین سه ماه دولت با الهام از تفکر بسیجی اقدامات شایانی انجام داده است و این موضع در عرصه‌های مختلفی مشهود است.

حاج علی اکبری اظهار داشت: این دولت بسیجی این امید را بر انگیخته که مهار غول گرانی و ثبات در بازار سرمایبه و صلابت در مذاکرات و اصلاح ساختارهای فساد زا موفقیت هایی را داشته باشد. از مذاکره کنندگان می‌خواهیم ذره‌ای در برابر زیاده خواهی آمریکا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس توجه نکنند و با قدرت مذاکره کنند و حق ملت ایران در رفع یکپارچه تحریم‌ها بدست بیاورند.

وی تصریح کرد: همین فضای تفکر بسیجی در مدیریت عالی قوه قضاییه هم قابل مشاهده است. از آن سو تدبیر علوی در دولت و شمشیر علوی را در دستگاه قضایی مشاهده می‌کنیم و مجلس هم با نشاط به میدان آمده است.

امام جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما تا رسیدن به نقطه مطلوب در تحقق کامل تفکربسیجی در کشور راه طولانی در پیش داریم گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مهم محقق شود. در رسیدن به نماز جمعه تراز انقلاب هم باید همین تفکر بسیجی را در پیش بگیریم و از همه اندیشمندان توقع داریم ما را یاری کنند و با اشتیاق از جلسات نقد نهاد نماز جمعه استقبال می‌کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: اگر تفکر بسیجی در نخبگان کشور ما محقق بشود شما شاهد شکستن مرزهای دانش خواهید بود. از سوی دیگر حکم رهبر انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم دعوت این شورا در عرصه‌های مختلف به تفکر بسیجی بود.

وی  با بیان اینکه در منطقه مقاومت هم شما امتداد تفکر بسیجی را مشاهده می کنید، اظهار داشت: در عرصه جهانی بویژه در منطقه مقاومت هم شاهد به بار نشستن تفکر بسیجی هستید. امتداد تفکر بسیجی تا نیجریه قابل دنبال کردن و این یعنی تنگ کردن فضا برای ابر جنایتکاران قرن.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.