خط و نشان روسیه برای ناتو و اتحادیه اروپا

ریانووستی گزارش داد، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه چشمان خود را بر تحریکات فاحش ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تشویق تمایلات نظامی در اوکراین نخواهد بست.

وی در این رابطه گفت: ما چشمان خود را بر روی آن تحریکات فاحشی که هر روز از سوی اعضای ناتو و بیشتر و بیشتر از سوی اتحادیه اروپا مشاهده می کنیم، نخواهیم بست، از جمله در تلاش برای نقش داشتن در کنار نظامیان در اوکراین، سازماندهی نوعی مأموریت نظامی آموزشی برای اوکراینی ها و آماده کردن ارتش اوکراین برای همان اقداماتی که مدام تهدید (به انجامشان) می کند و بیان می کند که دونباس را به زور خواهد گرفت و بدون اینکه به توافقات مینسک عمل کند، به کریمه روسیه تجاوز می کند.

طبق اظهارات لاوروف، تمام لفاظی های ستیزه جویانه و آمادگی های نظامی در اوکراین با هیچ ارزیابی اصولی از سوی غرب مواجه نمی شود.

وی همچنین تاکید کرد که مسکو برای گفتگو با غرب آماده است.

پیشتر وزیر دفاع انگلیس در بیانیه ای مشترک با همتای اوکراینی خود مدعی شد که انگلیس و اوکراین قصدی برای دشمنی با روسیه یا محاصره راهبردی و تضعیف این کشور ندارند اما از فعالیت های نظامی مسکو در مجاورت مرزهای اوکراین نگران هستند.

همچنین قبل تر نیز «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است.

اخیرا تنش‌ها میان روسیه و نیروهای ناتو و غرب، به ویژه بر سر اوکراین و در دریای سیاه بالا گرفته است و کشوهای غربی و در راس آنها آمریکا دست به انجام اقداماتی تحریک آمیز برضد روسیه در راستای به چالش کشیدن مسکو، می زنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.