اولیانوف: راه حلی از طریق مذاکره درباره برجام و گفتگوهای منطقه ای لازم است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی نسبت به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی و آمریکا درباره درخواست شورای همکاری خلیج فارس، واکنش نشان داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به رشته توییت های «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

وی در همین رابطه با انتشار توییتی نوشت: پیام مثبتی که من از این بیانیه برداشت می کنم این است که نیاز به یک راه حل از طریق مذاکره در مورد برجام و همچنین تقویت گفتگوهای منطقه ای وجود دارد.

اولیانوف در ادامه افزود: سایر عناصر و موارد این بیانیه می تواند باعث ایجاد احساسات دوگانه شود.

رابرت مالی در توییتی نوشته بود: سه کشور اروپایی (E۳) و من به وضوح درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای بازگشت سریع متقابل به برجام را شنیدیم.

راه حلی از طریق مذاکره درباره برجام و گفتگوهای منطقه ای لازم است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیشتر نیز در حساب توییتری خود از پیشرفت محتمل در مذاکرات پیش رو با ایران خبر داده بود.

وی در این ارتباط نوشته بود: ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی هستیم. چندی پیش برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند. اکنون آنها توانایی درس گرفتن و تجدید نظر در مواضع خود را در پرتو تجربه به دست آمده نشان می‌دهند. این سزاوار احترام است.

ایران اخیرا با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در شهر وین، موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست، بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.