پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز 29 آبان؛

جو سیاسی در بازار سکه و طلا /ریزش قیمت سکه

کدخبر: ۴۵۵۷۰۷
اقتصادنیوز : قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر مدار نزول پیش رفت.
جو سیاسی در بازار سکه و طلا /ریزش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه که در اولین روز هفته گذشته تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بود. در ادامه روند معاملاتی هفته پیش ریزش کرد، آنچنان که قیمت سکه در آخرین روز هفته یعنی روز پنجشنبه گذشته ۹۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و تا محدوده ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان پایین رفت. 

شرط فلز گران بهای داخلی برای بازگشت به مسیر افزایشی این است که در درجه اول خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی شکسته شود.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی

در صورتی که بهای اونس طلای جهانی زیر محدوده هزار و ۸۵۰ دلار بسته شود، حتی احتمال افت بیشتر در بازار سکه طی هفته پیش رو وجود دارد. قیمت اونس طلا شب گذشته ۱۸۴۷ دلار بود.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین عوامل رشد قیمت سکه، انتظار برای صعود قیمت دلار است، هر خبری که منجر به آرامش ارزی شود،‌ خریداران را از بازار سکه نیز عقب می راند.

در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به چهار شنبه شب گذشته ۹۵ هزار تومان پایین تر بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب بر روی ۱۲میلیون و ۵۵۵ هزار تومان قرار داشت.

بازار طلا و ارز منتظر مذاکرات شد

کمتر از دو هفته دیگر به زمان آغاز اولین  مذاکرات برجام در دولت رئیسی  باقی مانده است. دو طرف مذاکره کننده یعنی ایران و آمریکا قرار است در ۸ آذر ۱۴۰۰ بار دیگر دور یک میز جمع شوند و درباره سرنوشت برجام تصمیم بگیرند.

فعالان بازار سکه معتقدند هر چه به زمان  مذاکرات هسته ای نزدیک تر می شویم  بازار ارز و طلا نوسان چندانی را به  چشم نمی بیند و همه نگاه ها به برجام دوخته شده است.

خبرهای موثر سیاسی در آستانه مذاکرات وین

اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت:  شاهد پیشرفت بسیار مثبت در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هستیم.

واشنگتن و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، کانال‌های دیپلماتیک با ایران را برای مهار و کنترل تنش موجود بررسی و به توافق رسیده اند، که پس از لغو تحریم‌های ایران روابط اقتصادی قوی با تهران داشته باشند.

طبق بیانیه مشترک آمریکا و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، ایران جایگزین بهتری برای تنش مستمر دارد و می‌تواند در ایجاد منطقه‌ای امن‌تر سهیم باشد.

براساس این بیانیه، گسترش روابط اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم‌ها از آن به نفع منطقه است و از دور هفتم مذاکرات آینده در مورد توافق هسته‌ای در وین استقبال شده است.

آمادگی عراق برای پرداخت بدهی‌های ایران 

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیدهایم و آماده پرداخت بدهی‌های خود هستیم.

ایران اخیرا صادرات گاز خود به عراق را از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز به ۸ میلیون متر مکعب کاهش داده که خسارت بزرگی برای شبکه برق عراق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک