حمله هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک در عراق

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، شاهدان عینی در این باره اعلام کردند که جنگنده‌های ترکیه‌ای اطراف روستایی در شمال استان دهوک در منطقه کردستان عراق را هدف قرار دادند.

به گزارش این شاهدان، هواپیماهای ترکیه‌ای با ۱۴ موشک مناطق اطراف روستای "هرور" در منطقه پروازی بالا از توابع ناحیه "کانی ماسی" از شهرستان العمادیه را هدف قرار دادند.

براساس گزارش منتشر شده، این حملات خسارت‌های مادی به زمین‌های کشاورزی کشاورزان و جنگل‌های اطراف روستای مذکور وارد کرده است.

دولت ترکیه البته اعلام کرده است که پیکارجویان حزب کردستان (پ.ک.ک) که در نوار مرزی میان منطقه کردستان عراق و ترکیه فعال هستند را هدف قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری عراقی «شفق»، جنگنده‌های ترکیه بامداد یکشنبه به شدت اطراف روستای «حور» در منطقه «عمادیه» در شمال دهوک را بمباران کردند.

ترکیه، پ. ک.ک. را به‌عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد که از سال ۱۹۸۴ میلادی، تاکنون همواره علیه این کشور دست به اقدامات تروریستی و ضدامنیتی زده و حتی در مقاطعی که آتش‌بس اعلام شده بود، باز هم در سودای جدایی‌خواهی و استقلال‌طلبی بوده است.

ارتش ترکیه در شمال عراق آن‌قدر عملیات و حملات متعددی را با اسامی مختلف انجام داده است که یادآوری اسم این عملیات‌ها، روز به روز دشوارتر می‌شود.

به تازگی در مناطقی در نزدیک آمیدی، متینا و حوزه‌های جغرافیایی نزدیک به دهوک در اقلیم کردستان عراق، حملاتی صورت گرفته است که وزارت دفاع ترکیه این حملات را با اسامی پنجه رعد و پنجه ـ صاعقه نام‌گذاری کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.