طالبان میزان درآمدش را فاش کرد

به گزارش آناتولی، انعام‌الله سمنگانی، سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که دولت طالبان از شنبه، حقوق سه ماهه «سپتامبر، اکتبر و دسامبر» همه کارمندان دولتی از جمله بازنشستگان را یکجا پرداخت خواهد کرد.

سمنگانی با اشاره به اینکه درآمد دولت در سه ماه گذشته ۲۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون افغانی (حدود ۲۹۲ میلیون و ۵۵۴ هزار دلار) بوده است، گفت: درآمد ما روز به‌ روز در حال افزایش است. چنانکه تنها در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر ۵۵۷ میلیون افغانی (حدود ۶ میلیون و ۵۴ هزار دلار) درآمد داشتیم.

وی تصریح کرد: حقوق کارمندان بازنشسته دولتی هم داده می‌شود، البته؛ مشکل فنی وجود دارد که برای حل آن تلاش می‌کنیم و به زودی پرداخت حقوق بازنشستگان هم آغاز می‌شود.

سمنگانی افزود: از اداره فاسد سابق بجز بدهی چیزی نمانده است. ۳ میلیارد دلار تنها به شرکت‌ها بدهکار بود. چون رسیدگی به موارد ضروری دیگر در اولویت ما قرار دارد، پرداخت آن بدهی‌ها فعلا به تعویق افتاده و سعی می‌کنیم در آینده بپردازیم.

در پی سقوط دولت قبلی و تسلط طالبان بر افغانستان، کارمندان دولتی تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند. حدود ۴۰۰ هزار کارمند در این کشور فعالیت می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.