رونمایی از طرح جدید اداره کشور از سوی وزیر کشور

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد اختیارات بیشتری به استانداران سراسر کشور واگذار خواهد شد و مطابق فرایند پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه ملی در استان ها شکل خواهد گرفت.

 احمد وحیدی وزیر کشور  در جلسه شورای معاونین وزارت کشور، گفت: باید کشور را استاندار محور اداره کنیم نه وزارتخانه محور و برای این منظور بخشی از اختیارات وزارتخانه ها به استانداران تفویض می شود و وزارتخانه ها بیشتر نقش حمایتی و نظارتی خواهند داشت.

اختیارات به استان‌هاتفویض شود / تعامل با نمایندگان افزایش یابد

وی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱، بودجه استانی با محوریت اختیار عمل بیشتر استانداران در نظر گرفته شده و این پیشنهاد به حضرت ایت الله رئیسی رئیس جمهوری محترم کشور ارائه شده است.

وزیر کشور درخصوص اعطای اختیارات بیشتر به استانداران هم گفت: برای تحقق این امر مصوبه ای به هیات دولت ارائه خواهیم کرد.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور بر ضرورت تعامل نزدیک تر و بیشتر با نمایندگان ملت تاکید کرد و گفت: باید ارتباطات گسترده ای با نمایندگان ملت داشته باشیم و در این خصوص معاونین وزارتخانه ها ارتباطات بیشتری با نمایندگان برقرار می کنند.

وی همچنین از استانداران خواست تعامل ، همکاری و همراهی بیشتری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه وزارت کشور، وزارتخانه مادر و انقلابی است؛ گفت: کارکنان این وزارتخانه اعم از استانداران، فرمانداران با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و تحرک عمل بالا باید اهتمام بیشتری در در انجام ماموریت های محوله داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.