خطیب زاده: گروسی امشب به تهران می آید

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما همواره به آژانس توصیه کردیم در مسیر همکاری‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها جهت‌گیری‌های سیاسی و اغراض سیاسی‌شان را به نام آژانس جلو ببرند. طبیعی است ما در چهارچوب تحولات بر اساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

«سعید خطیب زاده» امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به سفر امشب رافائل گروسی به تهران اظهار کرد: همواره سعی شده روابط ایران و آژانس در چهارچوب رویه‌های آژانس باشد و امیدوارم این سفر هم مانند سفرهای قبلی سازنده باشد.

وی اضافه کرد: ما همواره به آژانس توصیه کردیم در مسیر همکاری‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها جهت‌گیری‌های سیاسی و اغراض سیاسی‌شان را به نام آژانس جلو ببرند. طبیعی است ما در چهارچوب تحولات بر اساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تاریخ سفر آقای گروسی از چند وقت پیش اعلام شده بود و دستور کار هم از طرف ایران مشخص شده بود. البته موضوعاتی بین ایران و آژانس است ما سعی کردیم همواره در چارچوب فنی این موضوعات را حل و فصل کنیم و از آژانس هم در همین چارچوب خواستیم که کار را جلو ببرد و این سفر در همان راستا است.

وی تصریح کرد: هیچ سفر دیپلماتیک انجام نمی‌شود مگر اینکه دستور کار مشخص داشته باشد. اینکه یک لیست بلندبالا، متوسط و کوتاه باشد تفاوتی نمی‌کند، اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی می‌داند تمامی خراب کاری‌ها و اعمال تروریستی که متاسفانه برخی کشورهای مدعی هم همراه بوده تاثیر قابل توجهی بر برخی ابعاد فنی گذاشته است. این مسائل بین ما و آژانس در چهارچوب خودش پیگیری شده و در این سفر هم پیگیری می‌شود.

خطیب زاده همچنین درخصوص اظهارات مقامات فرانسوی و اتهام زنی‌های آنها علیه ایران هم گفت: در خصوص مواضع رسانه‌ای در روزهای آغاز به نزدیک وین برخی اشتباهات محاسباتی دارند و با برخی ادعاهای رسانه ای تلاش می‌کنند جای مجرم و متهم را عوض کنند. بهتر از همه متمرکز شویم بر اینکه که گفت و گوهای وین گفت و گوهای جدی باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: طرف مقابل به خوبی می‌دانند باز هم باید بدانند که تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.