حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد

منابع رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده آمریکا در پایتخت عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در خبری فوری نوشت: یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده دربغداد هدف قرار گرفت.

شب گذشته نیز، یک کاروان لجستیک متعلق به نظامیان آمریکایی شامگاه یکشنبه در آزادراه بین المللی استان الدیوانیه در مرکز عراق هدف انفجار یک بمب دستی قرار گرفت.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند از‌این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور این فرماندهان پیروزی بر داعش، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.