آلمان، مهاجر نمی‌پذیرد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، درخواست «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس برای پذیرش ۲ هزار پناهنده گرفتار در مرزهای لهستان از سوی آلمان رد شد.

«استفان زایبرت»، سخنگوی دولت آلمان گفت که پذیرش پناهجویان راه حلی قابل قبول برای آلمان و اتحادیه اروپا نیست.

از سوی دیگر، پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشست خبری روزانه این کمیسیون در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا و بلاروس برای حل بحران مهاجرت مذاکرات فنی انجام می‌دهند.

پیتر استانو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس مبنی بر اینکه او تلاش داشته با اتحادیه اروپا تماس بگیرد ولی مخاطبی پیدا نکرده است، ادعا کرد: درباره توضیحات لوکاشنکو اظهار نظری نمی‌کنم، زیرا آنچه حرف می‌زند، ربطی به واقعیت‌ها ندارد! مذاکرات فنی میان اتحادیه اروپا و بلاروس در جریان است.

وی با بیان اینکه دفتر جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حال تماس با مقامات وزارت امور خارجه بلاروس است، افزود: بورل هفته گذشته با ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس ۲ بار تلفنی گفتگو کرد. علاوه بر این، مذاکرات طرفین در سطح پایین‌تری هم ادامه دارد.

گفتنی است، بروکسل دولت مینسک را متهم می‌کند که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی (هیبریدی) استفاده می‌کند.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.