عصبانیت روسیه از تحرکات نظامی آمریکا

وی افزود: در ماه جاری میلادی در جریان رزمایش نیروهای راهبردی آمریکا به نام  Global Thunder  ده فروند بمب افکن راهبردی آمریکا سناریوی بکارگیری بمب اتمی علیه روسیه بطور همزمان از شرق و غرب را تمرین کردند.   

 به گفته شایگو، حداقل فاصله بمب افکن های آمریکایی از مرزهای روسیه،  حدود ۲۰ کیلومتر بود.  

 وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: توسعه همکاری‌ها بین روسیه و چین بویژه در شرایط تشدید تلاطم های ژئوپلیتیکی و افزایش احتمال بروز مناقشه در مناطق مختلف جهان اهمیت فراوان دارد.  

 وی با بیان این‌که چین و روسیه سال‌های طولانی شرکای راهبردی هستند، اظهار کرد: در این شرایط جهانی، توسعه همکاری‌های دو کشور بسیار مهم است.   

رئیس جمهموری روسیه نیز به تازگی با انتقاد از رویکرد غرب و آمریکا در دریای سیاه گفت که اقدامات کشورهای غربی در دریای سیاه تنش زا و  ناقض قوانین بین المللی است.

وی با انتقاد از اقدامات و تحرکات نظامی کشورهای غربی در دریای سیاه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای روسیه بمب افکن های راهبردی پرواز می کنند که حامل سلاح های بسیار جدی هستند.

ولادیمیر پوتین افزود: روسیه به فعالیت های نظامی ناتو و آمریکا در مجاورت مرزهای خود پاسخ مناسب خواهد داد. ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کارهای گفت و گو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.  

وی با بیان اینکه مسکو نیازی به مناقشه در مرزهای غربی خود ندارد، اظهار کرد: هشدار ما به کشورهای غربی اخیرا تاثیر مشخصی داشته و تنش ها و نگرانی هایی در بین آنها (در مورد روسیه) وجود دارد.

پوتین معتقد است که این وضع (نگرانی و ترس غرب) باید تا حد امکان بطول بیانجامد تا اینکه کسی به فکرش خطور نکند که در مناطق مرزی غربی روسیه مناقشه برپا کند. ما نیاز به مناقشه نداریم.  

به گفته وی، کشورهای غربی نسبت به هشدارهای روسیه و بیانات آن درباره خطوط قرمز این کشور بسیار سطحی رفتار می کنند.  

وی با خطاب قرار دادن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه باید از غرب تضمین های جدی در مورد امنیت خود بگیرد این موضوع حتما باید مطرح شود.  

پوتین یک هفته پیش هم نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه ابراز نگرانی و خاطرنشان کرده بود که با دوربین یا تجهیزات نظامی می توان این ناوها را از محل اقامتگاه وی در بندر سوچی در ساحل دریای سیاه مشاهده کرد. 

انتقاد شدید روسیه از اقدامات غرب و آمریکا / ناتو

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.