سخنگوی سپاه از کارکنان صنعت نفت قدردانی کرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت که در محوطه وزارت نفت برگزار شد، گفت: همان‌طور که آگاه هستیم بخش عمده‌ای از بودجه این کشور از صنعت نفت تأمین می‌شود و این صنعت نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد. از این رو این صنعت از دید آمریکایی‌ها پنهان نماند و از همان آغاز جنگ تحمیلی تلاش کردند صادرات نفت ایران را از کار بیندازند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  با تمام توان از  استقلال، امنیت ومنافع ملی کشور و جریان راهبردی انرژی دفاع می‌کنند، افزود: مهم  تلاش و همت مردانه شما زیر سایه این امنیت پایدار برای خدمت به کشور و آینده مردمان آن  است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: درود خدا بر شما که در اوج تحریم‌های دشمن در حدود بیش از ۱۰۰ سال که ما از نعمت نفت برخوردار هستیم، توانستید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا راه‌اندازی کنید و کشور را از واردات بنزین نجات دهید.

سردار شریف همچنین عنوان کرد: در سخت‌ترین تحریم‌ها هر وقت آمریکایی‌ها خواستند مشکلی ایجاد کنند بیان می‌کردند جلو واردات بنزین به ایران را خواهیم گرفت. در این مسیر تلاش بسیاری هم انجام دادند، اما رفتار و همت بسیجی شما کارکنان صنعت نفت سبب شد با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به جرگه صادرکنندگان بنزین بپیوندیم.

سخنگوی سپاه  با بیان اینکه  به توفیقات زیادی در حوزه گاز دست یافته ایم، گفت: قبل از انقلاب تنها به چهار استان ما آن هم در گوشه‌ای از آن گازرسانی شده بود، اما امروز بالغ بر ۹۴ درصد مردم این سرزمین از نعمت گاز برخوردارند.

قدردانی سخنگوی سپاه از کارکنان صنعت نفت/ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد

وی  اقدام کارکنان صنعت نفت در خنثی‌سازی حمله سایبری دشمن به سامانه هوشمند سوخت را کاری بزرگ توصیف و تصریح کرد: دشمن برای این موضوع طراحی عظیمی انجام داده بود، پشت صحنه آن صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها بودند و قرار بود این موضوع را به چالشی برای نظام مبدل کنند که توطئه آنان ناکام ماند.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی امروز کشور و اشاره به شکل‌گیری این ظرفیت از دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همانگونه که فرمانده مقتدر نیروی دریایی سپاه هم اخیراً  اشاره کرد ما از همان زمان جنگ تحمیلی در مواجهه با قدرت استکباری آمریکایی‌ها در خلیج فارس با شجاعت و قاطعیت عمل کرده ایم و در مقابل  ۹ شهید گرانقدری که در این رویارویی در سال های ۶۶ و ۶۷  تقدیم دفاع از استقلال، امنیت و منافع ملی کشور  کرده ایم، خود آنها بخوبی آگاه هستند که چه  تلفات سخت و مهلکی را تاکنون متحمل شده‌اند.

سخنگوی سپاه با تاکید بر اینکه مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد، گفت: در حوزه امنیت و دفاع کشور، با همت و مجاهدت فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح و تدابیر رهبر معظم انقلاب  با سربلندی  اعلام می‌کنیم که از ملت شریف ایران  و منافع ملی با قدرت دفاع می‌کنیم.

وی صادرات نفت ایران  به نقاط مختلف از جمله سوریه و لبنان در زیر تیغ دشمنان را شکست مفتضحانه دیگری برای آمریکایی‌ها عنوان و تاکید کرد: این مهم در سایه اقتدار نظامی و شهامت و شجاعت فرزندان ایران اسلامی رقم خورده است و هر چند دشمنان با عملیات روانی و رسانه‌ای تلاش می‌کنند آبروی از دست رفته خود را به‌دست آورند، اما موفقیتی نداشته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.