رصد بازار خودروهای داخلی؛

واکنش بازار خودرو به مرز شکنی جدید دلار + جدول

کدخبر: ۴۵۶۹۱۴
اقتصادنیوز: امروز 3 آذر 1400 رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو حکایت از آن دارد که با افزایش 600 تومانی دلار نسبت به روز گذشته خودروهای پرتیراژ ایران خودرو نیز رشد یک تا سه میلیون تومانی را در بازار تجربه کردند.
واکنش بازار خودرو به مرز شکنی جدید دلار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی روزهای اخیر بازار خودرو همانند سایر بازارهای سرمایه ای گوش خود را برای شنیدن اخبار مذاکرات هسته ای تیز کرده بود. اخباری که از شب گذشته در حال انتشار است و تاکنون خبر خوشی در این خصوص به گوش نرسیده است و این امر موجب شد تا فنر قیمت دلار بپرد و بازار خودرو هم رشد قیمت را تجربه کند. هرچند به گفته فعالان بازار، قیمت در بازار خودرو امروز با توجه به شرایط افزایش پیدا نکرد با این حال تداوم این روند به معنی رشد بیشتر قیمت ها در روزهای آینده خواهد بود.  

بلاتکلیفی در بازار خودر موجب شده تا نه خریداران تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان دهند و نه فروشندگان وارد بازار شوند، با این شرایط می توان گفت هم فروشنده و هم خریدار در انتظار رسیدن به یک ثبات در بازار هستند. اما روندی که در هفته های اخیر شاهد آن هستیم نشان از آن دارد که ثبات حالا حالا به سراغ بازار نخواهد آمد.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز دو خودرو «دنا معمولی» و «تیپ 5» در بازار بیشترین رشد قیمت را داشتند و با افزایش سه میلیون تومانی نسبت به دیروز در بازار عرضه شدند.

با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7» و «سورن پلاس» با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند و به ترتیب در بازار 279 و 321 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.    

براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز «پژو 206 تیپ 5» رشد سه میلیونی را در بازار تجربه کرد و قیمت آن به 303 میلیون تومان رسید. «پژو 206 تیپ 2» هم به روند رشد خود ادامه داد و با افزایش یک میلیونی در بازار 259 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر امروز «پژو 206 صندوقدار» با افزایش یک میلیونی در بازار 299 میلیونی شد.   

«دنا معمولی» هم امروز رشد سه میلیونی داشت و در بازار 340 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز در بازار رشد 2 میلیونی داشت و قیمت آن  474 میلیونی شد. «رانا پلاس» هم رشد یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 287 میلیون تومان رسید.

ایران 3 آذر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید