زن و شوهر قاتل در یاسوج اعدام شدند

۲۷ آذر سال ١٣٩٧، مرد جوانی که از ناحیه گلو مجروح شده بود به مأموران نیروی انتظامی مراجعه کرده و مرد جوانی را که در حال فرار بود به‌عنوان ضارب خودش معرفی کرد.

با راهنمایی فرد مجروح، مأموران به تعقیب ضارب پرداخته و به فاصله کمی موفق به دستگیری مرد جوان شدند و در ادامه مشخص شد همسر وی نیز همدستش بوده است که زن جوان نیز دستگیر شد.

سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح ابعاد پرونده گفت: در انجام تحقیقات اولیه توسط بازپرس و پلیس آگاهی، این زوج جوان به ارتکاب ۲ فقره قتل اعتراف کردند و با توجه به شکایت اولیای دم دو مقتول، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک ارسال و پس از برگزاری جلسات رسیدگی، قضات دادگاه حکم مبنی بر محکومیت هر دو متهم به اتهام شرکت در قتل عمدی هر دو زن و شوهر را صادر کردند. در ادامه با اعلام فرجام خواهی متهمان و تأیید این حکم در دیوان عالی کشور در نهایت با تقاضای اولیای دم این زوج در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچند یکی از متهمان در دادگاه مدعی شد ارتباط نامتعارفی بین همسرش و دو مقتول وجود داشته و حتی مدعی بود انگیزه وی از ارتکاب ۲ قتل و یک شروع به قتل فقط برای احراز همین رابطه بوده، اما در جریان رسیدگی به این ادعا، هیچ دلیلی مبنی بر صحت این ادعا در تحقیقات قضایی کشف و این ادعا اثبات نشد.

ملک حسینی با آسیب شناسی چنین جرایمی اظهار داشت: در این پرونده مشاهده شد که این زن و شوهر به فاصله ۵ روز ۲ فقره قتل انجام داده بودند و حین ارتکاب جرم سوم  یا قتل سوم، مضروب از دست آنها فرار کرده که با تحقیقات قضایی مشخص شد این زوج با برنامه‌ریزی منظم، مقتولان خود را با ضربات چاقو و سنگ به قتل رسانده که در ادامه نیز با بازجویی فنی از آنان اجساد دو مقتول کشف شد.
در بررسی و تحلیل این پرونده می‌بینیم که مشکلاتی چون فقر مادی و فرهنگی و عدم تقید به امورات مذهبی و ایجاد برخی روندهای اشتباه در سوق دادن این زوج به این مسیر تباهی نقش داشته‌اند.

ملک حسینی در پایان بیان داشت: سازمان‌های متولی و نهادهای پژوهشی می‌بایست با واکاوی این پرونده در خصوص علل حقیقی وقوع چنین پدیده شوم مجرمانه‌ای فعالیت تحقیقی  و راهکار پیشگیری ارائه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.