انگلیس به دنبال حضور نظامی بیشتر در جهان

به نقل از پایگاه ای.ان.آی، در این طرح مدرنیزه سازی تحت عنوان طرح "سرباز آینده" آمده است: "تعداد سربازان بیشتری از ارتش در سراسر جهان برای مدت زمان بیشتری استقرار پیدا خواهند کرد. حضور نظامی خط مقدمی بیشتر، قابلیت ما را برای پیش بینی بحران‌ها ارتقا خواهد داد و ما برای رقابت در سطح درگیری علنی آماده خواهیم بود. این طرح جلوی جنگ را با اطمینان بخشی به همپیمانان و شرکا و بازداشتن رقبا می‌گیرد.

همچنین وزارت دفاع انگلیس به اعلام افزایش سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات نظامی به میزان ۸.۶ میلیارد پوند (۱۱.۴۶ میلیارد دلار) در طی یک دهه آینده پرداخت. قرار است این مورد منجر به رسیدن مجموع این سرمایه گذاری نظامی انگلیس به ۴۱.۳ میلیارد پوند در همین دوره مشابه شود.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اظهار کرد: طرح سرباز آینده طرحی است که به موجب بلندپروازی در نظر گرفته شده در سند فرماندهی دفاعی با هدف تبدیل ارتش به یک نیروی یکپارچه تر مرگبار تر، چابکتر و با قابلیت بیشتر برای اعزام تقویت می‌شود.

او اضافه کرد: ما این اقدام نسل جدید را با یک بودجه ۸.۶ میلیارد پوندی برای تجهیزات ارتش حمایت کرده و مجموع سرمایه گذاری در این حوزه را به ۴۱.۳ میلیارد پوند می‌رسانیم.

طبق بر آوردهای این وزارتخانه مجموعا بیش از ۱۰۰ هزار سرباز تا سال ۲۰۲۵ در ارتش انگلیس خدمت خواهند کرد به این ترتیب که ارتش عادی انگلیس شامل ۷۳۰۰۰ سرباز مشغول به خدمت و ۳۰۰۰۰ سرباز ذخیره خواهد شد.

همچنین یکی از اساسی‌ترین نوآوری‌ها مربوط به یگان جدید تکاور است که از اول دسامبر ۲۰۲۱ شروع به کار می‌کند.

قرار است این یگان به عنوان زیرمجموعه یک واحد دیگر موسوم به واحد عملیات‌های ویژه ارتش به طور معمول کنار نیروهای شریک در سراسر جهان با هدف مقابله با سازمان‌های افراطگرا و تهدیدات دولت‌های متخاصم استقرار یابد.

والاس گفت:‌ ارتش ما در سراسر جهان مجهز به توانمندی‌هایی مخصوص مقابله با مجموعه تهدیداتی اعم از جنگ سایبری تا نبرد در میدان جنگ به اجرای عملیات خواهد پرداخت.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.