افزایش 10 میلیونی کوییک معمولی در یک هفته!

بازگشت خودرو به مسیر رکوردشکنی + جدول قیمت

کدخبر: ۴۵۷۱۴۸
اقتصادنیوز: افزایش قیمت دلار و تمایل بازار ارز به رشد قیمت، بازار خودروها را نیز به سمت گرانی هل داد. در هفته اول آذرماه 1400 بازار ارز نوسان رو به رشدی را در پیش گرفت، اتفاقی که به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت ها در این بازار را نیز به سمت افزایش متمایل کرد.
بازگشت خودرو به مسیر رکوردشکنی + جدول قیمت

به گاارش اقتصادنیوز از سوی دیگر طی روزهای اخیر بازار خودرو همانند سایر بازارهای سرمایه ای گوش خود را برای شنیدن اخبار مذاکرات هسته ای تیز کرده بود. اخباری که اواخرهفته سپری شده منتشر شد و تاثیر خود را در بازار گذاشت و این امر موجب شد تا فنر قیمت دلار بپرد و بازار خودرو هم رشد قیمت را تجربه کند. هرچند به گفته فعالان بازار، قیمت در بازار خودرو امروز با توجه به شرایط افزایش پیدا نکرد با این حال تداوم این روند به معنی رشد بیشتر قیمت ها در روزهای آینده خواهد بود. 

از سوی دیگر بلاتکلیفی در بازار خودر موجب شده تا نه خریداران تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان دهند و نه فروشندگان وارد بازار شوند، با این شرایط می توان گفت هم فروشنده و هم خریدار در انتظار رسیدن به یک ثبات در بازار هستند. اما روندی که در هفته های اخیر شاهد آن هستیم نشان از آن دارد که ثبات حالا حالا به سراغ بازار نخواهد آمد.روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که خودروها در نخستین روزهای آذرماه افزایش قیمت های یک تا 10 میلیون تومانی را تجربه کردند و تنها سمند سورن پلاس بود که ثبات قیمت داشت و در مقایسه با هفته قبل هیچ نوسان قیمتی نداشت. در این هفته به گفته فعالان بازار خودرو، کوییک معمولی رکوردار افزایش قیمت بود و رشد 10 میلیون تومانی را نسبت به هفته پایانی آبان ماه ثبت کرد.

فعالان بازار خودرو، افزایش قیمت دلار روند رو به رشد ارزش این واحد پولی را دلیل نوسان رو به رشد قیمت ها در بازار خودرو می دانند و متعقدند، هر چند که بازار توان افزایش بیش از این قیمت ها را ندارد اما رشد قیمت دلار باعث شده است، قیمت کالاهایی که مردم به آنها به چشم کالای سرمایه ای نگاه می کنند، با افزایش قیمت رو به رو شود.

قیمت کوییک در بازار خودرو

آذرماه برای خانواده کوییک با افزایش قیمت شروع شد. «کوییک معمولی» در میان خودروهای پرطرفدار رکورددار افزایش قیمت شد و با رشد 10 میلیونی قیمت خود نسبت به هفته قبل، 190 میلیون تومان قیمت خورد. «کوییکR» هم در هفته ای که گذشت افزایش 3 میلیون تومانی یافت و 189 میلیون تومانی شد.

«شاهین» خودروی جدید سایپایی ها که در هفته گذشته ثبات قیمت را در بازار تجربه کرده بود، این هفته رشد یک میلیون تومانی قیمت را ثبت کرد و آنطور که فعالان بازار خودرو قیمت می دهند، «شاهین» این روزها 343 میلیون تومان دست به دست می شود.

شاهین

 

 قیمت تیبا در بازار خودرو

این هفته خانواده تیبا هم با رشد قیمت ها در بازار همراه شد. «تیبا صندوقدار» با ثبت افزایش چهار میلیون تومانی قیمت 169 میلیون تومانی شد. «تیبا 2 معمولی» هم در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، چهار میلیون تومان گران شد و قیمت خود را به 180 میلیون تومان رساند. «ساینا» دیگر خودروی گروه سایپا هم در این هفته 3 میلیون تومان رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد و 183 میلیون تومان دست به دست شد.

تیبا 2

قیمت محصولات پژو در بازار

پژو 206 خودروی پرطرفدار بازار خودرو، در این هفته یعنی در روزهای نخست آذرماه با گرانی ها همراهی کرد و افزایش قیمت های 3 تا پنج میلیون تومانی را به نمایش گذاشت. ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد «پژو 206 تیپ 2» در هفته ای که پشت سر گذاشت شد، با ثبت افزایش قیمت 4 میلیون تومانی، 259 میلیون تومانی شد، «پژو 206 تیپ 5» هم با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی مرز 300 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و 303 میلیون تومان قیمت خورد. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم در هفته سپری شده با رشد 3 میلیون تومانی قیمت 299 میلیون تومان دست به دست شد.

پژو 5

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها در نخستین روزهای آذرماه نشان می دهد، «سمند LX با موتورEF7» هم رشد 3 میلیونی قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرده و 279 میلیون تومان به فروش رسید اما «سمند سورن» در این هفته تنها خودرویی بود که هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد و همچنان از سوی فعالان بازار 321 میلیون تومانی قیمت داده می شود.

سمند 5

قیمت سایر پرطرفدارها

رصد بازار خودروها حاکی از آن است که «رانا پلاس» در این هفته نیز همچون هفته قبل   2 میلیون تومان گران شد و 287 میلیون تومانی شد. در این هفته «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو» هم چهار میلیون تومان افزایش قیمت یافتند و به ترتیب  340 و 474 میلیون تومان معامله شدند.

رانا 5

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید