تهدیدهای پوشالی ارتش اسرائیل علیه ایران/ برای هر احتمالی آماده می‌شویم

«ران کوخاو» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) طی مصاحبه رادیویی با شبکه «کان» درباره آمادگی نظامیان این رژیم برای اقدام علیه ایران در صورت لزوم، مدعی شد که نیروهای مسلح اسرائیل برای تمام سناریوهای ممکن آماده می‌شوند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» کوخاو در این‌باره ادعا کرد: «من وارد جزئیات سیاست نمی‌شوم، اما همانطور که در گذشته گفته‌ایم، ما برای همه احتمالات آماده می‌شویم. ما سطح آمادگی، حوزه‌های نظامی و عملیاتی خود را افزایش داده‌ایم».

وی با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و تهدیدهای پوشالی علیه جمهوری اسلامی، گفت: «این اقدامات را در خط مقدم انجام می‌دهیم تا مانع از استقرار ایران در جبهه شمالی و تبدیل شدن آن به یک کشور در آستانه [ساخت بمب اتمی] شویم».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «وقتی می‌گویم در حال تسریع برنامه‌هایمان علیه ایران هستیم، منظورم دقیقاً همین است».

به نوشته عاروتص شوع، منابع ارشد امنیتی در رژیم صهیونیستی گفته‌اند که نگرانی اصلی آنها این است که ایران به سمت تبدیل شدن به یک کشور تا آستانه توانمندی نظامی اتمی پیش برود.

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات احیای برجام در وین، دور هفتم گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند. روزنامه «نیویورک تایمز» نیز بامداد امروز به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که مذاکره کننده ایران هشدار داده در صورتی که خواسته‌های ایران در مذاکرات برآورده نشود، تهران برنامه هسته‌ای خود را تشدید خواهد کرد.

امروز همچنین وزارت خارجه روسیه با تاکید بر عزم مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین، اعلام کرد که در گفت‌وگوهای شب گذشته بر ادامه فعالیت دو کارگروه موافقت شد. 

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تا کنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

تا کنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.