معاملات امروز بازار رمزارزها چگونه بود؟

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران با افت ۱.۱ درصدی به ۵۷ هزار و ۷۰۰ دلار رسیده است. این رمزارز در یک هفته رشد ۲.۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار بیت کوین در زیر ۱.۱ تریلیون دلار باقی مانده است و چیرگی آن بر آلت‌کوین ها نیز همچنان در حال تنزل است. این معیار تنها چند هفته پیش بالای ۴۴ درصد بود، اما اکنون به زیر ۴۱ درصد رسیده است.

طلوع آلت کوین ها

با وجود اینکه بیت کوین امروز نوسانات قابل توجهی نداشته است ، اغلب آلت‌کوین های بازار دستاوردهای چشمگیری را ترسیم کردند و رشد های خوبی برای معامله گران رقم زدند. به طور مثال آلت کوین‌هایی مانند اتریوم،  سولانا ، ترا آ ، اوالانچ و گالیگان رشد خوبی داشته اند. اتریوم به بالای سطح ۴۷۰۰ دلار بازگشته است؛ علاوه بر این لونا (LUNA)، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۶ درصدی  به ۶۰ دلار رسیده است و در مقیاس هفتگی رشد خیره کننده ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال، یا همان نرخ تسلط بیت کوین، در طول دو ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر (شهریور) رسیده است. سقوط نرخ تسلط بیت کوین بازتابنده عملکرد بهتر آلت کوین‌ها در این مدت است و به گفته تحلیلگران بازار زمان طلوع آلت کوین ها فرارسیده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «روزخوب آلت کوین ها در رکود بیت‌کوین!» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.