چهار ام‌الفساد در نظام اداری که زندگی مردم را مختل کرده است چیست؟

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم بالای 40 درصدی زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است به 4 ام‌الفساد در نظام اداری کشور اشاره کرد و خواستار اقدام دولت برای رفع آنها شد.

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) مجلس و در تذکر شفاهی با بیان اینکه مردم باید نتیجه تصمیمات ما را در زندگی روزمره خود ببینند، اظهار داشت: وضعیت معیشت مردم وخیم است و تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری از آنها را مختلف کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ ام‌الفساد در نظام اداری ما وجود دارد که در دولت قبل برای آنها کاری نشد و حالا باید علاج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این معضلات عنوان کرد: نخستین ام الفساد رویه غلط بانک‌ها در اجرای بانکداری اسلامی است که باعث انسداد بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و منابع بانکی شده است.

حسینی ادامه داد: معضل دوم قیمت‌گذاری دستوری و عدم تفکیک حکمرانی در این حوزه‌هاست که باعث تضعیف تولید رقابتی می‌شود.

وی افزود: معافیت مالیاتی فعالیت‌های سوداگرانه و محتکرانه سومین عامل است و عامل چهارم نیز کوتاه مدت نگری و کوچک‌ نگه داشتن همه بازارها از جمله بازار سرمایه و مقاومت در برابر اصلاح ساختار اقتصادی است.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور محترم به طور جدی بر این رویکرد تمرکز داشته باشد و شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.