قیمت درهم بر مدار صعود قرار گرفت

سیگنال به بازار دلار /افزایش قیمت سکه و طلا

کدخبر: ۴۵۹۷۲۴
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد افزایش قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بود. قیمت درهم نیز امروز گران شد.
سیگنال به بازار دلار /افزایش قیمت سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلای تهران امروز  دوشنبه 15 آذر 1400 شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود. قیمت دلار امروز  نسبت به روز گذشته 240 تومان بالا رفت و به 30 هزار و 300 تومان رسید.

دلار ۱۸ هزار تومان می‌شود/ پیش‌بینی عجیب اکونومیست از قیمت دلار در ایران!

 

قیمت درهم بر مدار صعود

امروز قیمت درهم نیز بر مدار صعود قرار گرفت.  قیمت درهم در بازار امروز 50 تومان بر ارزش خود افزود و با 8 هزار و 380 تومان مبادله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزارو 799 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار 499 تومان بالا تر بود. 

افزایش قیمت سکه و طلا همراه با دلار 

قیمت اونس طلا در بازار امروز 1781 دلار بود.  اونس طلا در چند وقت اخیر مانعی برای پرواز قیمت سکه شده است اما با این حال قیمت طلا و قیمت سکه با روند افزایشی قیمت دلار گران شدند.

قیمت طلا 18 عیار  امروز نسبت به روز گذشته  2 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و با 1 میلیون و 306 هزار و 200 تومان خرید و فروش شد. قیمت سکه هم امروز  در کانال 13 میلیون تومانی ماندگار بود.

این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز  75هزار تومان افزایش را تجربه کرد. قیمت سکه امروز 13 میلیون و 120 هزار تومان بود. با احتساب قیمت 30 هزار و 300 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 704هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 3.27 درصد به دست می‌آمد.

اخبار برجام همچنان در بازار ارز تهران

 اخبار برجام کماکان در بازار ارز تهران  برجسته است. خطیب‌زاده سخنگوی وزارتخارجه امروز گفت: گفتگوهای وین آخر هفته از سرگرفته می‌شود .گفتگوهای وین آخر این هفته از سرگرفته می‌شود و تاریخ دقیق آن در گفتگوی باقری و مورا قطعی خواهد شد.رویکرد اروپایی‌ها و آمریکا‌ در‌ پایبندی به تعهداتشان حداقلی است. متون ما بر‌ اساس پیش نویس دورهای قبلی است و نمی‌تواند حداکثری باشد.ما‌ می‌دانیم که در وین چه می‌خواهیم و خواسته‌های ما همگی در چارچوب برجام است.

سیگنال رئیسی به بازار دلار

همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه (14 آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم شرکت  کرد.  رئیسی در این نشست خبری  به ایجاد هزینه‌های جدید برای دولت اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز با کسری جدی بودجه مواجه هستیم و باید این کسری را تا آخر سال حل کنیم چرا که اگر این مسئله سر و سامان پیدا نکند مشکلات جدی برای کشور به وجود خواهد آورد و این موضوع نیازمند این است که هزینه ها افزایش پیدا نکند.

در کنار مسائل هسته ای،  یکی  دیگر از مسائلی که مورد توجه  معامله گران بازار ارز قرار گرفت. تغییرات نرخ تورم است. این تغییرات  تا حدود زیادی تابع کسر بودجه دولت است. اگر دولت نتواند کسری  بودجه را از مسیر های غیر تورمی  کنترل کند . به معنی ورود ریال بیشتری به بازار است. 

 دولت هم برای جبران کسری بودجه مجبور به استقراض از بانک مرکزی است . همین امر نقدینگی را بالا می برد. و باعث رشد قیمت ها از جمله قیمت دلار می شود. از  طرفی هم کسری بودجه باعث می شود  تا  توان دولت برای عرضه دلار و کنترل قیمت  کاهش پیدا کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید