خبر مهم الکاظمی درباره ترویست های داعش در عراق

شفق نیوز گزارش داد، بر اساس بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق منتشر کرد، این اظهارات الکاظمی در جریان شرکت در افتتاحیه اجلاس سران "برای دموکراسی" ایراد شد.

بر اساس این بیانیه، الکاظمی در سخنرانی خود گفت: موضع و رویکرد عراق توسل به دموکراسی برای دستیابی به یک حکومتداری شایسته است.

وی افزود: دموکراسی نوظهور در عراق با چالش تروریسم وحشی‌ای روبرو شد که تلاش داشت اراده خود را تحمیل کند، اما مردم ما، تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تکفیری را در ابعاد نظامی و اخلاقی شکست دادند.

الکاظمی گسترش مفاهیم دموکراسی که با اقدامات مشترک بین المللی همراه است و شامل حمایت از توسعه پایدار به ویژه در کشورهای در حال توسعه است، را خواستار شد.

این اجلاس شاهد بحث درباره وضعیت دموکراسی در سطح جهان، تعدادی از موضوعات خاص در این زمینه و راه‌های تقویت مکانیسم‌های حکومت‌داری دموکراتیک و همچنین تبادل نظر رهبران حاضر و بررسی مهم ترین چالش های پیش روی جهان متمدن و راه های مقابله با آنها بود.

اجلاس مذکور صبح پنجشنبه به میزبانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و با حضور رهبران و نمایندگان بیش از صد کشور جهان آغاز شد و امروز هم ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.