تذکر مهم یک نماینده به رییس جمهور

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور اخیراً گزارشی را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس در مورد  تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب مجلس در قوه مجریه ارائه کرده که صداقت و  شفافیت وی در این باره قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: اشکالی که به گزارش ارائه شده توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور وارد است این است که آیین‌نامه‌های اجرایی تعداد قابل توجهی از قوانین در دولت هنوز به نتیجه نرسیده و علت این مسئله آنطور که مشخص است در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربطی باز می‌گردد که باید جمع‌بندی‌های خود را برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قوانین ارائه می‌کردند و این کار را انجام ندادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا دارم تا در این مورد با رئیس مجلس مذاکره و گفت‌وگویی داشته باشم تا این موضوع در جلسه هماهنگی سران سه قوه مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: یکی از قوانینی که آیین‌نامه اجرایی آن هنوز تهیه و تدوین نشده قانون جهش تولید مسکن است که از دو ماه پیش هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است.

وی افزود: قانون جهش تولید مجلس چهار آیین‌نامه اجرایی دارد که از این چهار آیین‌نامه اجرایی هنوز هیچکدام تهیه نشده است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۵ آیین‌نامه‌ای که برای اجرای این قانون نیاز است هنوز هیچیک به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در ارتباط با قانون مالیات بر ارزش افزوده دستگاه‌های متولی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت هستند.

وی گفت: از دولت می‌خواهیم آیین نامه این قوانین را زودتر تدوین کند تا انشالله مردم زودتر شاهد نتایج مثبت آن باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.