قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

واکنش بازار سهام و طلا به زمزمه‌های افزایش نرخ سود

کدخبر: ۴۶۱۷۳۳
اقتصادنیوز: فدرال رزرو با شدید‌ترین فضای تورمی از 1980 مواجه است و افزایش نرخ بهره را در برنامه دارد، اما وقتی نرخ بهره به 1.5 درصد برسد بازار سهام فلج خواهد شد، فدرال‌رزرو در مضیقه است و قیمت طلا شانس بیشتری برای رشد دارد.
واکنش بازار سهام و طلا به زمزمه‌های افزایش نرخ سود

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز گذشته روی 1784 دلار قرار داشت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز تا 1788 دلار نیز بالا رفت، اما دوباره نزولی شد و در ساعت 12 و 15 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1784 دلار ایستاد.

حمام خون در بازار رمزارزها/ انفجار دوج کوین در روز سقوط بازار!

فدرال رزرو با شدیدترین فضای تورمی از سال 1980 تا کنون مبارزه می‌کند و برخی آمارهای تورمی که در روز جمعه منتشر شد از سال 1982 بی‌سابقه بود. فدرال رزرو تسریع تیپرینگ را به زودی آغاز خواهد کرد و بعد از آن نوبت به افزایش نرخ بهره می‌رسد که احتمالا طی چند مرحله در سال 2022 انجام خواهد شد. اما تحلیل‌گران معتقدند که وقتی نرخ بهره به 1.5 درصد برسد آنجاست که بازار سهام به نوعی فلج خواهد شد. تحلیل‌گران برای آن زمان، شرایطی حتی بحرانی‌تر از رکود تورمی را متصور هستند و پیش‌بینی می‌کنند، سرعت رشد اقتصادی به شدت کاهش یابد. به اعتقاد آن‌ها حجم بالای بسته‌های حمایتی که در دوران پاندمی تزریق شد، به راحتی دست از سر اقتصاد جهانی برنمی‌دارد.

بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 12 و 16 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 47 هزار و 324 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار بیت کوین به 894 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 7.2 درصد اختلاف داشتند. تحلیل‌گران معتقدند، قیمت بیت کوین شانس خوبی برای رشد در سال 2022 دارد، اما ریسک سقوط به سطوحی نزدیک به 8 هزار دلار نیز وجود خواهد داشت، از طرف دیگر این که ارزهای دیجیتال ناپدید شوند، تنها با دخالت دولت و ممنوع کردن ارزهای دیجیتال محتمل است.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی منفی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند و روی 3 هزار و 810 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم 452 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 8.9 درصد گزارش می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید