این نماد بیشترین ارزش معاملات در بورس امروز را داشت

در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش معاملات کل بازار سهام با افت ۴۴ درصدی به رقم ۵ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 435 میلیارد تومان رسید که 43 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

این در حالی است که میزان عرضه‌ها از تقاضاهای بازار بیشتر بود و معاملات چهارشنبه با مازاد عرضه 107 میلیارد تومانی بسته شد. به علاوه خروج پول حقیقی نیز تداوم یافت و امروز شاهد خروج 370 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام بودیم. بنابراین ترجیع بند معاملات بازار سهام رکود معاملات، صف‌های فروش و خروج پول حقیقی بود. 

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات چهارشنبه نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 137 میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، کالا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد فرابورس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات 

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو با تعداد 733 میلیون 482 هزار و 286 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد خپارس و فاذر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 12 هزار و 921 تومان بود که نسبت به رقم 15 هزار و 165 میلیاردی هفته پیشین، افت 15 درصدی داشته است. میانگین ارزش معاملات خرد سهام نیز 2 هزار و 797 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 2 میلیاردی هفته پیشین، افت 7 درصدی داشته است.

بورس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.