درگیری بین اصلاح طلبان بر سر خاتمی و روحانی

اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند؛ از جمله آنکه از یک‌سو با محدودیت‌های زیادی برای ورود به قدرت رسمی مواجه‌اند و از سوی دیگر مردم نیز مانند سابق به آنها اقبالی نشان نمی‌دهند.

روایت قوامی از مجادله تلفنی‌اش با مرعشی

قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع گفت: «اصلاح‌طلبان با چند مشکل مواجه‌اند. یکی از آنها این است که پشت سر مردم حرکت نمی‌کنند. اصلاح‌طلبان باید مشکلات مردم را ببینند و درباره آنها به روشنی سخن بگویند. باید مواضع‌شان در موضوعات مختلف را بیان کنند. من بارها گفته‌ام که اصلاح‌طلبان باید بر اصلاح قانون اساسی اصرار کنند تا امکان رقابت در عرصه سیاسی فراهم شود. بنابراین اصلاح‌طلبان از یک‌سو با مردم همراه نیستند و از سوی دیگر مواضع روشنی درباره موضوعات مهم اتخاذ نمی‌کنند».

او ادامه داد: «متأسفانه در شرایطی که مردم روزگار سخنی را سپری می‌کنند و انتظار دارند که جبهه اصلاحات همراهشان باشد، برخی اصلاح‌طلبان ذوب در قدرت شده‌اند و برای اینکه خودشان یا هم‌حزبی‌هایشان استاندار، فرماندار، نماینده و... شوند، عملا خود را در بازی قدرت حل کرده‌اند. ما در مجلس دهم مگر 130 نماینده به مجلس نفرستادیم؟ چه کردند؟ هیچ. وقتی به گذشته بر می‌گردیم می‌بینیم که اصلاح‌طلبان هر زمان بی‌توجه به مردم صرفا برای کسب قدرت تلاش کرده‌اند، شکست خورده‌اند و حتی اگر به ظاهر پیروز شده‌اند، کاری نکرده‌اند و فقط خود را نزد مردم خراب کرده‌اند».

این نماینده مجلس ششم بیان کرد: «اصلاح‌طلبان باید به سمت جامعه بروند و من کاملا موافق جامعه‌محور بودن اصلاح‌طلبان هستم. آنها باید در همین ایام درباره حقوق کشاورزان یا معلمان موضعی صریح و قاطع بگیرند تا مردم ببینند که اصلاح‌طلبان همراهشان هستند».

او درباره جایگاه سید محمد خاتمی در جبهه اصلاحات هم گفت: «آقای خاتمی فرد محترمی و با شخصیتی است اما او هم به صورت شفاف با مردم سخن نمی‌گوید و این یک ایراد است».

او افزود: «پس از گفت‌وگویی که آقای مرعشی با روزنامه شرق داشت، من با سایت خبر سراسری گفت‌وگویی داشتم و به حرف‌های آقای مرعشی واکنش نشان دادم که متعاقب آن آقای مرعشی به من زنگ زد و گفت که من علیه آقای خاتمی چیزی نگفتم که شما اینگونه به من حمله کردید. من هم گفتم آقای مرعشی چرا این‌قدر اصرار دارید که در هر شرایطی در انتخابات شرکت کنید؟ گفتم مگر از آقای روحانی حمایت نکردیم؟ آیا دوران ریاست‌جمهوری او جز بدبختی برای مردم چیزی داشت؟ وزرای روحانی چه کار کردند؟ هیچ کاری نکردند و 

 همه مسئولیت آنها بر گردن اصلاح‌طلبان افتاد یا لیست امید در مجلس دهم چه گلی به سر کشور زد؟ گفتم آقای مرعشی این‌قدر به سمت قدرت نروید که نتیجه‌ای نخواهد داشت. او هم گفت ما در هر مقطعی بنا به اصلاح و بهبود امور داشتیم. البته این را هم بگویم که من و آقای مرعشی رفیق هستیم و مشکلی نداریم اما به هر این تفاوت دیدگاه‌ها وجود دارد».

قوامی در پایان گفت: «به هر حال اصلاح‌طلبان نباید حیات و ممات خود را در حضور در قدرت سیاسی بدانند و می‌توانند با بازگشت به جامعه و احیای اعتماد سرمایه اجتماعی خود، در مسیر احیای جریان اصلاحات گام بردارند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.