رشد خروج پول حقیقی از بازار سهام؛

فرار سرمایه از بورس +نمودار

کدخبر: ۴۶۲۰۷۶
اقتصادنیوز: بورس برای سومین هفته پیاپی با خروج نقدینگی حقیقی مواجه بود. در مجموع 15 روز کاری گذشته 5 هزار و 32 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.
به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس برای سومین هفته پی در پی ادامه داشت و رکورد 15 روز خروج پیاپی پول حقیقی ثبت شد. 

در هفته اخیر، بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، دهمین روز خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشته بود. روز شنبه 348 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به 523 میلیارد تومان افزایش یافت.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و بالاترین رقم هفته را ثبت کرد. در این روز 548 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

روز سه‌شنبه 446 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 370 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بدین ترتیب چهارمین هفته آذرماه نیز با خروج سهامداران حقیقی همراه بود. در مجموع کل هفته 2 هزار و 235 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 448 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 100 درصدی داشته است. همچنین در مجموع 15 روز کاری گذشته 5 هزار و 32 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت در تمامی روزهای هفته بودیم. روز شنبه 18 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شد و روز یکشنبه این رقم به 31 میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه 127 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه 59 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته 172 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد که بیشترین رقم هفته بود.

در مجموع این هفته 407  میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 81 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید