روسیه فروش سلاح به طالبان را تکذیب کرد

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اخبار رسانه های غربی مبنی بر فروش تسلیحات روسی به دولت طالبان را تکدیب کرد.

وی در پاسخ به این سوال که رسانه های غربی از آغاز فروش تسلیحات روسیه به طالبان خبر می دهند و آیا این اخبار واقعیت دارد، اظهار داشت: این ادعاها کاملا احمقانه است و حتی تصورش را هم نمی توانم بکنم.

وی افزود: طالبان نیازی به سلاح ندارد زیرا به اندازه کافی تسلیحات در اختیار دارند. نیروهای آمریکایی در فرار از افغانستان به اندازه ای سلاح از خود بجا گذاشته اند که برای ارتش دو کشور کفایت می کند.

کابولوف گفت: برعکس باید به این مساله فکر کرد که دولت طالبان از بی پولی، تسلیحات آمریکایی باقی مانده در این کشور بویژه سلاح های ضدهوایی دوش پرتاب آمریکایی را به گروه های مختلف نفروشد 

به گفته مقام روس، اگر این تسلیحات به دست تروریست ها در نقاط مختلف از اروپا تا افریقا بیفتد، مصیبت بزرگ رخ می دهد.  

به گزارش ریانووستی، برخی رسانه های اخیرا از فروش سلاح های روسی به طالبان خبر داده اند.

 مقامهای روسیه امکان فروش هر گونه تسلیحات این کشور به دولت طالبان را رد کرده اند.  

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان به تازگی در این رابطه امکان تحویل سلاح از سوی مسکو به افغانستان را رد و خاطرنشان که روسیه قصد ندارد سلاح به افغانستان تحویل دهد.   

 نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در ادامه مصاحبه با ریانووستی گفت که روسیه تلاش می کند تا بانک های افغانستان هر چه سریعتر به سامانه سوئیفت وصل شوند.  

وی پیشتر خواستار آزاد کردن منابع مالی مسدود شده افغانستان ازسوی کشورهای غربی شد.

 کابولوف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ خاطرنشان کرد که منابع مالی افغانستان از سوی آمریکا و کشورهای غربی باید آزاد شود.  

وی به کاهش روزمره ارزش افغانی واحد پول افغانستان اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله بخاطر مسدود شدن منابع مالی افغانستان توسط آمریکا پدید آمده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.