هشدار جدی جو بایدن به مردم آمریکا

رئیس جمهور آمریکا با درخواست برای تزریق واکسن، از زمستان سخت بیماری و مرگ و میر بخاطر شیوع سویه اُمیکرون خبر داد.

به گزارش سی ان ان، همزمان با بالا رفتن آمار ابتلا در پی شیوع سویه اُمیکرون، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با درخواست از آمریکایی‌ها برای واکسینه شدن و نیز تزریق دوز سوم واکسن کرونا، از «زمستان سخت بیماری و مرگ و میر» برای افرادی خبر داد که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

بایدن در سخنانی در کاخ سفید گفت: من می‌خواهم که پیامی مستقیم به آمریکایی‌ها بفرستم؛ در نتیجه گام‌هایی که ما برداشته ایم، اُمیکرون به سرعتی که در مکان‌های دیگر منتشر شده، در کشور شیوع نیافته است؛ اما اکنون در اینجاست، منتشر می‌شود و افزایش می‌یابد. ما منتظر زمستان سخت بیماری و مرگ و میر هستیم و بیمارستان‌ها بزودی گنجایش پذیرش بیماران‌ها را نخواهند داشت.

او در ادامه افزود:، اما خبر خوبی وجود دارد و اینکه اگر شما واکسن زده باشید و دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن را تزریق کرده باشید، از بیماری سخت و مرگ در امان هستید.

بایدن همچنین از افراد خواست تا برای حفاظت از اقتصاد کشورشان واکسن تزریق کنند.

وی گفت: ما می‌خواهیم تا از بهبود اقتصادی محافظت کنیم. اگر ما بتوانیم این کار را انام دهیم، آنوقت قادر خواهیم بود تا مدارس و کسب و کار‌ها را باز کنیم.

درخواست بایدن برای تزریق واکسن در حالی بیان می‌شود که «گروه هفت» (جی ۷) سویه اُمیکرون کرونا را به عنوان «بزرگترین تهدید سلامت عمومی» خوانده و دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان پایان دادن به نابرابری‌ها در زمینه توزیع جهانی واکسن شده است.

گفتنی است پیشتر «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با محوریت همه‌گیری کرونا، هشدار داده بود سویه جدید این ویروس با نام «اُمیکرون» سریعتر از هر نوع دیگر کرونا در حال گسترش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.