واکنش کرملین به تحریم‌های اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت،‌ تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه غیرقانونی هستند و به اهداف تعیین شده منجر نمی‌شوند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: مسکو اگرچه با محدودیت‌ها سازگار است اما واکنشی متقابل به این تحریم‌ها خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین با اشاره به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و دورنمای لغو آنها نیز گفت: این ما نبودیم که چنین تحریم‌هایی را وضع کردیم و مطرح کردن این مساله به ما مربوط نمی‌شود. می‌دانید که ما یکسری اقدامات مقابله‌ای داریم که اجرایشان می‌کنیم.

وی افزود: ما همچنان بر اساس قوانین بین‌الملل، تحریم‌های اتحادیه اروپا را غیرقانونی می‌دانیم و از همه مهمتر، باید بگوییم که آنها با چنین تحریم‌هایی به اهدافشان نمی‌رسند.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد، روسیه قبلا با وضعیت اقتصادی موجود سازگار شده است.

رهبران اتحادیه اروپا در تازه‌ترین نشست خود با صدور بیانیه‌ای گفتند: هر گونه تهاجم از سوی روسیه علیه اوکراین "پیامدهای سنگینی" در پی خواهد داشت و با همکاری آمریکا و انگلیس به‌عنوان متحدانمان "اقدامات محدود کننده‌ای" علیه روسیه انجام خواهیم داد.

پیش از این تحریم‌های اقتصادی به‌ علت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و اقداماتی که غرب آن‌ها را به‌عنوان "تهاجم فزاینده" روسیه می‌بیند، اقتصاد روسیه، انرژی و بخش‌هایی از این کشور را مورد هدف قرار داده است.

گرچه نوع تحریم‌ها علیه روسیه در نشست رهبران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نگرفت، اما دیپلمات‌ها گفته‌اند که اقدامات جدید می‌تواند هدف گیری الیگارش‌های روسیه، ممنوعیت معاملات اتحادیه اروپا با بانک‌های خصوصی روسیه و احتمالا قطع ارتباط تمامی بانک‌های روسیه با سیستم "سوئیفت" که حیاتی‌ترین نقل‌وانتقال بین‌المللی است را شامل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.