هشدار درباره موج ششم کرونا در ایران

وحید یگانه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان روز جمعه در گفت وگویی اظهار کرد: بی توجهی برخی مردم و شهروندان به هشدارها، توصیه ها و در عین حال بی تفاوتی و سبک شمردن عده ای نسبت به دریافت واکسن و حتی تبلیغ های منفی در این راستا وضعیت این دو شهر را به شدت شکننده و ناایمن و همچون روزهای سخت موج پنجم کرونایی کرده است.

وی تصریح کرد: هم اینک به لحاظ رنگ بندی کرونایی نیز وضعیت عماد شهر نارنجی و خور نیز قرمز است و برگزاری تمام مسابقات ورزشی و هر گونه آیین های مذهبی و عروسی ها نیز تا اطلاع بعدی در این مناطق ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان یادآور شد: ظرف کمتر از پنج روز گذشته تاکنون پنج نفر در سطح شهرستان لارستان به دلیل کرونا و شرایط شکننده جان باختند که سه نفر از آنها هنوز هر دو دُز واکسن خود را دریافت نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد : بررسی ها حکایت از بروز موج سنگین کرونایی و افزایش میزان مراجعه کنندگان و مبتلایان در برخی مناطق لارستان از جمله شهرهای عمادشهر و خور دارد و کوتاهی و سبک شمردن پروتکل های بهداشتی و البته بی توجهی به موضوع واکسن به مراتب در حال گسترش است.

یگانه ادامه داد: رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از برخی مناطق لارستان و از جمله عماد شهر نیز حکایت از تبلیغات منفی و ترویج بی اعتمادی نسبت به دریافت واکسن دارد که هشدار می دهیم رفتار این افراد از طریق نهادهای ذیربط و دستگاه قضایی پیگرد قانونی خواهند شد.

وی بار دیگر تاکید کرد که کرونا برای افردی که دو و یا حتی سه دُز واکسن دریافت کرده اند نباید تمام شده تلقی شود و همچنان  مردم باید در کنار انجام واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و زدن ماسک برای جلوگیری از انتقال این بیماری تنفسی و ویروس مرگبار را در دستور جدی خود قرار دهند.

شهرستان لارستان دارای هشت شهر و ۱۷۹ روستا و با جمعیتی بالای ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیرا واقع است

خبر مهم و هشدار دهنده: موج ششم کرونا در ایران در راه است؟/ نشانه های جدید

خبر مهم و هشدار دهنده: موج ششم کرونا در ایران در راه است؟/ نشانه های جدید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.