ایت الله صدیقی: سفر کردن به شمال یعنی سطح رفاه در کشور بالاست!

 

 

آیت الله کاظم صدیقی شنبه‌شب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران طی بیش از ۴۰ سال گذشته همواره زیر فشارهای بین المللی و ایجاد آشوب‌های مختلف قرار داشته است که این فشارها بی‌اثر بوده است.

وی به حرکت قدرتمندانه انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: برخی گمان کرده اند که جوانان و مردم در این انقلاب از نظر فرهنگی با ضعف مواجه شده اند، اما حقیقت غیر از این است، حتی پایبندی جوانان به آرمان های انقلاب از ابتدای پیروزی نهضت نیز بیشتر شده است که شهید حججی ۲۴ ساله یک نمونه از حضور پرشور مردم برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و نشان دهنده رشد فرهنگی مردم است.

صدیقی خاطرنشان کرد: سوء مدیریت دولتهای غربگرایی که تفکر لیبرالی داشتند، موجب بروز فاصله طبقاتی در جامعه شد و در نتیجه به اقشار ضعیف فشار وارد آمد.

وی به نابسامانی های کنونی کشور ناشی از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی اشاره کرد و گفت: این مسائل دردهای ما هستند که موجب ایجاد فشار بر قشر ضعیف جامعه شده است، اما باز هم وضعیت مردم در مقایسه با ابتدای انقلاب بهتر است و سطح رفاه مردم بالاتر از آن دوران است، اکنون می بینیم با پیش آمدن هر تعطیلی، مردم برای عزیمت به گردشگاه‌ها در شمال کشور صف می کشند که اینها نشان از سطح رفاه در کشور است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: البته باز هم اقشار ضعیف با مشکلاتی مواجه هستند، هرچند در مقایسه با ابتدای انقلاب این مشکلات بسیار کم‌تر است اما مردم ولی‌نعمت ما هستند و این وضع برای کشور در تراز انقلاب نیست و مردم با وجود تقدیم این تعداد شهید، شایسته این وضع نیستند.

صدیقی گفت: اگر به مبانی پیشرفته اقتصاد مقاومتی عمل می شد وضع کشور به اینجا نمی رسید.

وی همچنین به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در این فتنه قدرتهای بزرگ، به بهانه و ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، عده ای را در تهران به خیابان کشاندند اما از آنجا که دست خدا با این مردم و انقلاب بود، فتنه خاموش شد.

صدیقی گفت: امروز روز وحدت و حمایت از یکدیگر است، امروز روز آشوب نیست، آشوب ناشکری محض است، امروز باید هرکس، هرکاری را که به نفع مردم است انجام دهد و در این راه مضایقه نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.