آماده سازی اسراییل برای حمله به ایران 2 سال طول می کشد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره فضاسازی‌های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش این رژیم برای اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و تداوم پیش رفت برنامه هسته ای ایران، نوشت: مقامات ارشد نظامی پیشین و فعلی اسراییل می گویند، اسراییل توان انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند یا وقفه چشم گیری در آن ایجاد کند، حداقل می توان گفت چنین چیزی در زمانی کوتاه میسر نخواهد بود.

نیویورک تایمز می نویسد: یک مقام رده بالای امنیتی فعلی می گوید، آماده سازی برای حمله ای که بتواند به برنامه هسته ای ایران آسیبی جدی وارد کند، حداقل دو سال طول می کشد.

این روزنامه آمریکایی می افزاید: به گفته کارشناسان و مقامات رسمی، حمله ای در مقیاس کوچک‌تر که تنها به بخش هایی از برنامه هسته ای آسیب بزند، در مدت زمان کوتاه تری میسر خواهد بود اما تلاشی گسترده‌تر برای تخریب ده ها تاسیسات هسته ای در نقاط دوردست ایران‌ —چیزی که مقامات اسراییلی به آن تهدید کرده‌اند— فراتر از توان ارتش اسراییل خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: رِلیک شافیر، یک افسر بازنشسته نیروی هوایی اسراییل در این باره می گوید، این کار بسیار سخت است، حتی می توانم بگویم غیرممکن است بتوان حمله‌ای انجام داد که بتواند از پس تمامی این تاسیسات بر بیاید.

همچنین در این گزارش اشاره شده است نیروی هوایی اسراییل برای طی کردن مسافتی طولانی تا هر یک از تاسیسات هسته ای ایران، فاقد هواپیماهای سوخت‌رسان با تعداد و کارآیی لازم است و کشورهای همسایه، به طور مثال امارات متحده عربی نیز به دلیل امتناع از مداخله در چنین اقدامی حاضر به ایجاد امکان سوختگیری برای جنگنده های اسراییلی نخواهند بود.

گزارش نیویورک تایمز همچین اشاره می‌کند نیروی هوایی اسراییل به دلیل فقدان جنگنده هایی که قادر به حمل بمب های سنگرشکن باشند، قادر نخواهد بود حمله‌ای موثر انجام دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.