بارش باران در 16 استان کشور طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارندگی در ۱۶ استان طی امروز (۳۰ آذرماه) از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور از فردا (اول دی‌ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز( ۳۰ آذرماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، شمال کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و به‌صورت پراکنده در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، غرب کردستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق جنوبی کشور وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها تا اواسط روز و در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب فارس است.

وی اضافه کرد: از اواسط روز ضمن تضعیف سامانه بارشی و عبور از مناطق مذکور، در شرق و شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: از چهارشنبه تا شنبه (۱ تا ۴ دی ماه)نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور سبب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و  بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: روز شنبه (۴ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش برف و باران خواهند داشت. این سامانه یکشنبه (۵ دی‌ماه) در شمال شرق کشور فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود.. امروز در شمال غرب کشور و استانهای ساحلی خزر وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۱ و ۲ دی‌ماه) خلیج فارس و دریای عمان و از چهارشنبه تا شنبه (۱ تا ۴ دی‌ماه) دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول دی‌ماه) صاف تا  قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲ دی‌ماه) نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ آذرماه و اول دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و تبریز با  دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.