چمران: شورای شهر تهران برای همه موارد شهر طبق قانون تصمیم‌ می‌گیرد

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر تهران طبق قانون برای همه موارد شهر تصمیم‌ می‌گیرد و موضوع انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب نیز از همین موارد است.

مهدی چمران در پایان سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب گفت: این موضوع در جلسه امروز به عنوان نخستین دستور کار مورد بررسی قرار گرفت. موضوع این است که نمی‌خواهیم بگوییم نمایشگاه امروز باید جابه‌جا شود این اتفاق پیش‌تر افتاده و طبق قوانین و مصوبه هیات دولت و تفاهم‌های قبلی قرار بوده که نمایشگاه به تدریج از محل سئول به شهر آفتاب منتقل شود.

وی اظهار کرد: به هر دلیلی در دوره قبلی مدیریت شهری به این موضوع پرداخته نشد و امروز هرچند که در نمایشگاه شهر آفتاب نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود اما تعداد آنها کم است لذا ما می‌خواهیم تعداد برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: لذا زمانی برای انتقال وجود ندارد چرا که از قبل این موضوع آغاز شده و قرار است به تدریج افزایش پیدا کند البته ممکن است در قراردادهایی در این راستا نمایشگاه بین‌المللی تهران بسته باشد که برای آنها ایجاد مشکل کند لذا مقرر شد کمیته‌ای با حضور رئیس نمایشگاه بین‌المللی تهران، رئیس پلیس راهور، استاندار، نمایندگان شورا، شهرداری و اتاق بازرگانی تشکیل شود که پس از بررسی تصمیم بگیرند کدام نمایشگاه‌ها قابل انتقال و کدام یک از آنها فعلا قابل انتقال نیست.

وی ادامه داد: برنامه این است که برای سال آینده قرارداد جدیدی بسته نشود مگر شرایط خاصی که در تقویم‌های بین‌المللی نمایشگاه‌ها ذکر شده باشند تا به تدریج انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب اتفاق بیفتد. البته شهر آفتاب نیز باید نسبت به تکمیل مجموعه اقدام کند و خود را برای نمایشگاه کتاب آماده کند.

چمران تاکید کرد: نمایشگاه کتاب به فضایی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار مترمربع فضا نیاز دارد تا کار خود را به درستی انجام دهد البته در گذشته ما این تجربه را داشته‌ایم و همه راضی بودند به ویژه ساکنان محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران که از ترافیک این محدوده خلاص شدند. امیدواریم با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت این کار به خوبی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح علت این‌که نمی‌توان به یکباره نمایشگاه‌ها را به مجموعه شهر آفتاب منتقل کرد، گفت: نمایشگاه‌ها تقویم یکساله دارند اما برخی نمایشگاه‌های بزرگ تقویم‌های چند ساله و بعضا چهار ساله دارند برهمین اساس قراردادهایی بسته می‌شود به ویژه قراردادهای خارجی که انتقال نمایشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند لذا این کار باید به صورت تدریجی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که شورا برای همه موارد شهر طبق قانون تصمیم می‌گیرد، اضافه کرد: در جلسه امروز موضوع بلیت الکترونیک با توجه به این‌که باید در کمیسیون برنامه و بودجه شورا ابتدا بررسی می‌شد از دستور کار خارج شد و پس از آن نیز اعضاء بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف را درباره باغ بودن یا نبودن در دستور کار خود داشتند که حدود ۱۰ مورد از این پلاک ثبتی‌ها بررسی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.