قیمت بیت کوین در سال 2023 به 100 هزار دلار می‌رسد؟

قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته مسیر نزولی را دنبال کرد و در نهایت روی ۱۷۹۱ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه عصر امروز به وقت ایران افت روز گذشته را جبران می‌کرد و روی ۱۷۹۷ دلار قرار داشت. به اعتقاد برخی تحلیل‌گران موضع فدرال رزرو در مورد تسریع تیپرینگ و آغاز افزایش نرخ بهره قیمت طلا را به نوعی تحت فشار قرار داده است، حتی برخی یک سطح پایینی ۱۴۵۰ دلار را نیز برای طلا تصور می‌کنند، اما دیدگاه‌های واقع‌بینانه‌تر مرزهای حساس پایینی طلا را ۱۷۲۰ دلار و ۱۷۶۰ دلار برآورد می‌کنند.

احتمالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه با شروع تعطیلات سال نو میلادی میزان فروش‌ها در بازار طلا افزایش یابد. اظهارنظرها در مورد افت قیمت طلا قطعی نیست و اگر با افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات سال نو میلادی گونه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) شیوع پیدا کند و دولت‌های بزرگ را وادار به اقدامات بازدارنده کند، احتمال دارد فرایند رشد اقتصادی کند شود و فدرال رزرو مجوز افزایش زودهنگام نرخ بهره را پیدا نکند(برای اینکه فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را افزایش دهد، نیاز است که رشد اقتصادی و وضعیت اشتغال به حد مطلوبی رسیده باشد)

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۴۸ هزار و ۷۴۰ دلار قرار داشت و تغییرات ۲۴ ساعته و ۷ روزه آن مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به ۹۲۱ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۲ درصد اختلاف داشتند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «پیش‌بینی واکنش قیمت طلا به تعطیلات سال نو»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.