برگشت قیمتی سکه اتفاق می افتد؟

در شرایط کنونی،‌ارزش ذاتی سکه نزدیک به محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار دارد و به همین دلیل، دور از ذهن است که فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد

سکه امامی در هفته های اخیر بارها توانسته است که در دو محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یا ۱۳ میلیون تومان مورد حمایت بازیگران بزرگ بازار قرار بگیرد.

روز شنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود و علی رغم افت معنادار دلار، فلز گران بهای داخلی توانست که خط ۱۳ میلیون تومانی را حفظ کند. دلار دیروز به پایین مرز ۳۰ هزار تومانی لغزید و به همین دلیل انتظار می رفت که سکه افت قابل توجهی را تجربه کند. ولی برخلاف انتظار، فلز گران بهای داخلی تنها با افت جزیی مواجه شد.

برخی از تحلیل گران باور دارند که سکه بازان نسبت به برگشت قیمتی دلار امیدوار هستند. در هفته های گذشته نیز بعضا ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت ولی در بازار معامله گران حاضر نشدند که فلز گران بهای داخلی را زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به فروش برسانند.

در شرایط کنونی،‌ارزش ذاتی سکه نزدیک به محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار دارد و به همین دلیل، دور از ذهن است که فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، چرا که در ماه های اخیر حباب سکه به طور معمول بالای ۲ درصد بوده است. با توجه به اینکه ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، با فرض حباب دو درصدی،‌قیمت بازار می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.