چرا پایگاه‌های واکسیناسیون شلوغ شدند؟

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شلوغی مراکز واکسیناسیون، دلیل این شلوغی را مراجعه افراد برای تزریق دُز سوم عنوان کرد و از افزایش تعداد مراکز و ایستگاه‌های تزریق واکسن خبر داد.

محمد هاشمی گفت: مجوز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالاتر از ۱۸ سال در کشور صادر شده و شاهد استقبال گسترده مردم فهیم ایران از واکسیناسیون هستیم. 

وی افزود: ورود سویه جدید اومیکرون و نگرانی ها، موجب افزایش مراجعات به پایگاه های واکسیناسیون شده و برنامه وزارت بهداشت، گسترش مراکز و ایستگاه های تزریق واکسن در کشور برای تقویت پوشش واکسیناسیون است. 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه با استقبال گسترده مردم، رکورد تزریق روزانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور به دست آمد اما با کاهش مراجعات برای تزریق واکسن، تعداد پایگاه ها به حدود یک هزار و ۱۶ مرکز و ایستگاه های واکسیناسیون به حدود ۵ هزار و ۳۰ ایستگاه کاهش یافت اما با توجه به استقبال مناسب مردم و با دستور وزیر بهداشت، تعداد مراکز و ایستگاه های واکسیناسیون به زودی افزایش می یابد تا دیگر کمتر شاهد انتظار مردم در صف برای تزریق واکسن کرونا باشیم.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۴۷ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۵۵ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۱۵ دُز رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.