استقلال و پرسپولیس وارد فرابورس شدند/ حذف از آسیا قطعی نیست

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، داریوش مصطفوی در گفت و گویی تلویزیونی افزود: : مشکلات استقلال و پرسپولیس مربوط به امروز و دیروز نیست و این مسایل مربوط به سال های قبل است که متاسفانه به دلیل رفاقت بازی های مدیران قبلی است. سجادی خودش ورزشی و باهوش است. گروهی آمدند و دروغ گفتند و کم لطفی های آنان است که امروز شاهد این مشکلات هستیم. امروز جلسه ای با حضور دو مدیرعامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس برگزار شد و  هنوز حذف استقلال و پرسپولیس قطعی نیست و ما هم منتظر هستیم.

رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال در واکنش به چرایی شرایط بد سرخابی های پایتخت تاکید کرد: واقعیت این است که دل کسی برای ورزش این مملکت نسوخته است، نفرات قبلی کار نکردند و امروز مدیران جدید باید پاسخگوی عملکرد آنها باشند. سجادی ورزشی است و می خواست مشکلات را حل کند چون می داند چه شرایطی حاکم می شود. 

مصطفوی خاطر نشان کرد: در دوره قبل از افرادی در ورزش استفاده شد که عملکردشان امروز مصیبت برای فوتبال به بار آورده است. خیلی از جوانان ما سر وعده هایی که مدیران قبلی و وزیر ورزش و جوانان دولت قبل دادند و عمل نکردند، سرخورده شدند. 

وی همچنین بیان کرد: مشکل اولیه مالکیت پرسپولیس و استقلال حل شده و آنها وارد فرابورس شدند.

 

 

 

 

 

تیم ملی ما در یک شرایط نامناسب تحویل این فدراسیون شده بود و از عراق و بحرین شکست خورده بودیم. اما خیلی سریع و با قدرت به شرایط خوب بازگشتیم. این فدراسیون نیازمند حمایت و مساعدت است اما شرایط به گونه ای پیش می رود که من احساس خطر می کنم.

وی ادامه داد: ما از نمایندگان مجلس و در راس آن رئیس خانه ملت می خواهیم در کنار فوتبال باشند. ما امروز تیم هایی را داریم مانند استقلال و پرسپولیس که زمین تمرین ندارند بعد دنبال مجوز حرفه ای هستیم.

وی افزود: تیم هایی که به جام جهانی می روند یا در سطح اول فوتبال حضور دارند کوچکترین مسایل خود را مورد بررسی قرار می دهند و اگر قرار باشد تیمی مانند آلمان راهی مسابقات و یا اردو شود از یک ماه قبل گروهی می روند و همه چیز را ارزیابی می کنند. ما پول نداریم؟ شرایطش را نمی توانیم ایجاد کنیم؟ ما همه چیز داریم اما باید همدل و دلسوز باشیم.

رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال یادآور شد: هزینه جابجایی تیم های لیگ برتری را اگر حساب کنیم برای هر بازی حدود ۵ میلیارد تومان است، این مبالغ از کجا باید بیاید؟ باید حرف را با منطق زد تا خریدار داشته باشد. من از رئیس جمهوری می خواهم در این خصوص وارد عمل شده و مساعدت لازم را داشته باشد تا مشکل فوتبال حل شود.

مصطفوی گفت: تمام این تلاش ها برای این انجام می شود که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین تیم های برتر جهان برافراشته شود. بعد از این که نامه از کنفدراسیون فوتبال آسیا آمد شرایط اعلام شد و تصمیم بر این بود که هر کشوری که گرید آ را نداشته باشد محروم می شود. این مسایل به فدراسیون ربط ندارد و به باشگاه ها مربوط می شود. مساله مالکیت این دو تیم حل شد. دو تیم وارد فرابوس شدند و مشکل اولیه حل شد. بعد باید هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شود و دیگر نمی توان با رفاقت و دوستی کسی را وارد این دو باشگاه کرد.

وی افزود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.